کد مطلب: ۵۸۶۱۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آمریکا تحریم‌های کدام شرکت‌های ایرانی را لغو کرد؟

آمریکا تحریم‌های کدام شرکت‌های ایرانی را لغو کرد؟

خزانه‌داری آمریکا روز جمعه، شرکت ماموت ایران و زیرمجموعه‌هایش را از فهرست تحریم‌ها خارج کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس گزارش وزارت خزانه داری آمریکا، گروه صنعتی ماموت (P.J.S)، گروه صنعتی ماموت تهران، صنایع ماموت، گروه صنعتی ماموت، ماموت دیزل و شرکت ماموت دیزل از فهرست تحریم های (SDN) وزارت خزانه‌داری آمریکا خارج شده‌اند.

دولت ترامپ بعد از خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ نه تنها تحریم‌های هسته‌ای را دوباره برقرار کرد بلکه رشته‌ای از تحریم‌های غیر هسته‌ای را نیز علیه ایران وضع کرد و گروه صنعتی ماموت و شرکت ماموت دیزل را به بهانه ارتباط این مجموعه با گروه صنعتی شهید همت تحریم کرده بود.

گروه ماموت طی سال‌های گذشته همکاری نزدیکی با خودروساز آلمانی یعنی فولکس واگن داشته است. دیگر زیرمجموعه این شرکت یعنی ماموت دیزل نیز با یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن یعنی اسکانیا مستقیما همکاری می‌کرد.

دولت آمریکا پیش تر در دوم ژوییه، نام سه فرد مرتبط با گروه صنعتی ماموت به نام‌های بهزاد فردوس، مانوئل مهرزاد فردوس و محمدرضا دزفولیان را از فهرست افراد تحریم شده خارج کرده بود.

یک سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا به تارنمای آمریکایی هیل گفته است که این اقدام هیچ تغییری در سیاست تحریم‌های دولت آمریکا در قبال ایران نشان نمی‌دهد.

او همچنین گفت که که این موضوع به تلاش های مذاکرات برجام ارتباطی ندارد. (ایرنا)

وزارت خزانه‌داری آمریکا پیش از این نیز نام ۳ مقام ایرانی از جمله «احمد قلعه‌بانی» مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفت ایران را از فهرست اشخاص تحت تحریم خود حذف کرده بود.

در پی این اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری نوشت: «خارج کردن گزینشی اسامی از فهرست تحریم‌شدگان، نه به گفت‌وگوهای برجام مربوط است و نه به عنوان پیامی از حسن‌نیت دیده می‌شود ـ خصوصاً وقتی با تجدید تروریسم اقتصادی همراه است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.