کد مطلب: ۵۸۵۷۵۷

وزیر امورخارجه روسیه:

جامعه بین‌الملل در انتظار لغو تحریم‌های ایران است

جامعه بین‌الملل در انتظار لغو تحریم‌های ایران است

وزیر امورخارجه روسیه در اظهاراتی از لغو تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران سخن گفت و تاکید کرد که جامعه بین‌الملل در انتظار لغو تحریم‌های ایران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حساب کاربری توئیتر وزارت امورخارجه روسیه در سریلانکا بخشی از سخنان «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه را درباره تحریم‌های ایران و مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای را منتشر کرد.

در این پیام به نقل از لاوروف آمده است: «جامعه بین‌المللی در انتظار لغو تحریم‌هایی است که غیرقانونی علیه ایران وضع شده است.»

وزیرخارجه روسیه در ادامه گفت: «ما تلاش برخی کشور‌ها برای پیونددادن حفظ برجام به امتیاز دادن تهران به برخی موضوعاتی که ربطی به برجام ندارند را بی‌معنی می‌دانیم.»

شب گذشته نیز منابع خبری سخنان «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا را در تماس تلفنی با لاوروف منتشر کردند. وزیر خارجه آمریکا در اظهار نظری متناقض و در حالی که دولت آمریکا به صورت یک‌جانبه از توافق برجام خارج شد، مدعی است که فعالیت‌های هسته‌ای ایران با توافق برجام ناسازگار است!

او در این تماس تلفنی گفت: «آمریکا و روسیه هردو خواستار اجرای متقابل توافق هسته‌ای ایران هستند، اما آنچه که ایران در برنامه هسته‌ای خود انجام می‌دهد، با پایبندی‌هایش در توافق هسته‌ای همخوانی ندارد.»

این در حالی است که به تازگی «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد که شرکت در مذاکرات احیای برجام در وین به خواست طرف‌ها و بر اساس تمایلاتشان بوده و نشانه‌ای از عدم تمایل تهران برای بازگشت به میز مذاکره وجود ندارد.

همچنین پیشتر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، نیز در سخنانی گفته است: «به عنوان یکی از هماهنگ‌کنندگان برجام، معتقدم تمام ما باید به اجرای کامل تعهداتمان در این توافقنامه بازگردیم که این به معنای بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌ها در ازای پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ای خود است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    از نظر من ایرانی غرب در فریب ایران هست که بتواند هسته‌ای ایران را نابود کند تا به هدفش در خلیج فارس برسد و حاکمیت خلیج‌فارس را به دست بیاورد ایران نباید دوم به تله غرب بدهد تنها راه نجات کشور ساخت سلاح هسته‌ای هست اگر ایران سلاح هسته‌ای درست کند دیگه کسی جرعت حرف زدن را ندارد

    • هادی خان

      احسنت به تو ی ایرانی وطن پرست . اگه همه مثل تو فکر کنند کشور گلستون میشه