کد مطلب: ۳۰۲۸۹۴

گزارش فائو از افزایش چشمگیر تولید گندم در ایران

گزارش فائو از افزایش چشمگیر تولید گندم در ایران

در سال ۲۰۱۸ سطح تولید غلات ایران ۱/ ۲۰ میلیون تن پیش‌بینی شده است، اندکی بالاتر از تولید ۶/ ۱۹ میلیون تنی سال ۲۰۱۷ و ۱۲ درصد بالاتر از میانگین ۵ ساله.

پیش‌بینی تولید غلات ایران در سال ۲۰۱۸ همچنین به تفکیک سه محصول گندم ، غلات دانه درشت و برنج ارائه شده است. به گزارش «فائو» در سال ۲۰۱۸ سطح تولید گندم ایران با افزایشی یک میلیون تنی نسبت به تولید ۵/ ۱۲ میلیون تنی سال ۲۰۱۷ به بیش از ۴/ ۱۳ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، البته براساس پیش‌بینی‌های «فائو»‌تولید غلات دانه‌درشت و برنج ایران نسبت به تولید سال گذشته کاهش خواهد یافت. در این‌باره سطح تولید غلات دانه درشت ایران از ۴ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ به ۷/ ۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ و سطح تولید برنج کشور نیز از ۱/ ۳ میلیون تن در ۲۰۱۷ به ۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ کاهش خواهد یافت.

یکی دیگر از آمارهای مربوط به ایران در این گزارش، ذخایر غلات است. براساس آمارهای «فائو»، روند نزولی ذخایر غلات ایران که از سال ۲۰۱۶ آغاز شد در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت. ذخایر غلات ایران در سال ۲۰۱۶ در سطح ۴/ ۱۰ میلیون تن قرار داشت.

این میزان برای سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب در سطوح ۴/ ۸ و ۷/ ۵ میلیون تن برآورد شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۹ به سطح ۵/ ۵ میلیون تن برسد.

منبع:‌ دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.