کد مطلب: ۵۶۴۹۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حضور نظامیان در لیست نهایی شهرداری تهران / شانس کدام گزینه از همه کمتر است؟

حضور نظامیان در لیست نهایی شهرداری تهران / شانس کدام گزینه از همه کمتر است؟

تا نیمه اول مردادماه شهردار تهران مشخص می‌شود. از میان گزینه‌های بسیار زیاد، نام ۱۲ نفر نهایی شده. البته تاکنون از این لیست، یک نفر هم انصراف داده است. اما کدام‌یک از این افراد به شهرداری تهران می‌روند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اقراریان، سخنگوی شورای منتخبین شورای ششم اسامی ۱۲ نفری که به مرحله نهایی برای شهرداری تهران رسیده‌اند را اعلام کرد. لیست اعلامی شامل اسماعیل احمدی مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویشی، علیرضا زاکانی، عباس علی آبادی، علی نیکزاد، رستم قاسمی و صولت مرتضوی است.

البته صولت رضوی از این لیست انصراف داده و حالا لیست احتمالی شهرداری تهران ۱۱ نفره شده است. آنطور که اقراریان گفته این افراد یک هفته فرصت دارند تا برنامه‌های خود را در اختیار اعضای شورای شهر جدید بگذارند و بعد از آن، هفته آینده بررسی نهایی صورت می‌گیرد.

ناصر امانی، عضو منتخب شورای ششم گفته تلاش می‌شود تا نیمه اول مرداد شهردار مشخص شود. یعنی حدود دو هفته آینده.

شهردار احتمالی تهران را بشناسید

گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران را در ادامه بیشتر بشناسید:

Screen Shot 1400 04 29 at 14.55.15

علیرضا زاکانی : زاکانی نمایندگی مجلس در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم را در کارنامه خود دارد. رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نماینده قم در دوره یازدهم مجلس است. همچنین کاندیدای سیزدهمین دور ریاست جمهوری هم بود. برخی می‌گویند شهرداری تهران، احتمالا پاداش کناره‌گیری او از مبارزات انتخاباتی است!

مهرداد بذرپاش: رئیس دیوان محاسبات است که البته سال گذشته درباره سوابق تحصیلی او حواشی زیادی در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت. برخی می‌گفتند بخشی از پایان‌نامه بذرپاش کپی و سرقت علمی است. بذرپاش سال ۸۱ در دوره شهرداری احمدی‌نژاد، مشاور شهردار بود. مدیر مسئولی روزنامه وطن امروز، مدیرعاملی پارس خودرو و سایپا و نمایندگی مجلس را نیز در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد تجربه کرده است. اما با توجه به همین کارنامه و جوان بودن او هم می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی باشد.

محسن پیرهادی : نماینده مجلس یازدهم است. سابقه مدیرمسئولی روزنامه رسالت، عضویت در شورای شهر تهران و معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان فرهنگی هنری منطقه ۶ شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد. او از جبهه اصولگریان است و البته خودش می‌گوید نواصولگراست!

رستم قاسمی : رستم قاسمی در دولت محمود احمدی نژاد وزیر نفت بوده، و همچنین سابقه فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء را در کارنامه خود دارد. او هم جزو کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بود که البته قبل از آغاز مبارزات انصراف داد!

مازیار حسینی: معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در زمان مسئولیت قالیباف در شهرداری تهران بود. او معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌و‌شهرسازی در دوره صدارت محمد اسلامی در دولت دوازدهم هم بوده است. شانس مازیاد حسینی از این جهت بالاست که بسیاری معتقدند شهرداری تهران، امسال به حلقه نزدیک به قالیباف می‌رسد!

جمال‌الدین آبرومند : او شهریور ۹۹ به عنوان دستیار محمد باقر قالیباف به مجلس رفت و در حوزه خدمت و پیشرفت آغاز به کار کرد. آبرومند پیش از این جانشین قرارگاه جنگ نرم سپاه و فرمانده دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین بود. او هم مانند مازیار حسینی از حلقه نزدیکان قالیباف است و شاید شانس بیشتری در مقایسه با بقیه داشته باشد.

اسماعیل احمدی‌مقدم : فرمانده سابق ناجا بوده است. همچنین سابقه فرماندهی سپاه سردشت، فرماندهی دانشگاه علوم انتظامی، معاون هماهنگ‌کننده ناجا و فرماندهی منطقه مقاومت بسیج تهران بزرگ را در کارنامه خود دارد.

معصومه آباد: او تنها زنی است که در لیست اعلامی برای شهرداری تهران دیده می‌شود. فردی که پیش از این عضو شورای شهر تهران در دوره سوم و چهارم بوده. اما بسیاری می‌گویند شانس شهردار شدن آباد از همه افراد دیگر کمتر است. حتی برخی می‌گویند اصولگرایان نام او را در لیست گذاشته‌اند تا بگویند به زنان همفرصت برابر داده‌اند.

هابیل درویش : او از سال ۹۰ مدیر عامل شرکت مترو تهران بود و بعد با حکم سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی به سمت رییس بنیاد تعاون ناجا منصوب شد.

علی نیکزاد : هم‌اکنون نایب رییس اول مجلس یازدهم است. او سابقه وزیر راه‌و‌شهرسازی، وزیر مسکن و شهرسازی، سرپرست وزارت ارتباطات، سرپرست وزارت راه‌وترابری و رییس هیات مدیره گروه توسعه ساختمان تدبیر (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) را نیز دارد. اما برخی معتقدند بعید است نیکزاد مجلس را به امید شهرداری تهران یا وزارت دولت جدید رها کند. مگر اینکه پست معاونت اولی ریاست جمهور به او داده شود.

عباس علی‌آبادی : او سابقه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد. در حال حاضر مدیرعامل گروه مپناست. از جمله سوابق کاری او می‌توان به مدیر‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر کسی افراطی تر باشه برنده است مبارک باشه سعی کن سریع جیبتون پر کنی عقب نیافتی

    • ناشناس

      الان تو خودت در فکر و رفتار و گفتارت افراطی هستی پس چرا در هیچ جایی برنده نشده ای؟

    • ناشناس

      اتفاقا من تو زندگیم خیلی هم شانس داشتم فقط بد شانسیم این بوده که تو این مملکت زندگی میکنم

    • ناشناس

      از همین نظر آخرت به خوبی شناختمت 🙂
      ای کاش شما لیبرال های بی خاصیت رو به آمریکا صادر میکردیم به جاش کود تحویل میگرفتیم!

  • ناشناس

    خدا آخر عاقبتون رو به خیر کنه با این کابینه چه شود

    • ناشناس

      کمی فکر کن بعد حرف بزن شورای شهر چه ربطی به کابینه دارد؟ معلومه ماهواره زیاد نگاه می کنی

  • ناسناس

    شهردار و اعضای باند فساد در ورامین جناب ریسی پیگیری شود