کد مطلب: ۶۸۲۰۹

گلایه ترکان از شورای پول و اعتبار

گلایه ترکان از شورای پول و اعتبار

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به دلیل سختگیری شورای پول و اعتبار برای تاسیس بانک های خارجی در مناطق آزاد از شرایط موجود گلایه کرد.شواری پول و اعتبار اخیرا در ارتباط با افزایش سرمایه بانک‌های خارجی مصوبه ای داشته که باید این اعتبار در مناطق آزاد از ۲۵ به ۱۵۰ میلیون یورو

65ba4625a1dd8b1f8255ab2df53c52a7_XL.jpg دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به دلیل سختگیری شورای پول و اعتبار برای تاسیس بانک های خارجی در مناطق آزاد از شرایط موجود گلایه کرد.
شواری پول و اعتبار اخیرا در ارتباط با افزایش سرمایه بانک‌های خارجی مصوبه ای داشته که باید این اعتبار در مناطق آزاد از ۲۵ به ۱۵۰ میلیون یورو افزایش یابد. حال به نظر می‌رسد کار برای تاسیس بانک‌های خارجی در مناطق آزاد بسیار سخت شده و شرایط را به گونه دیگری رقم زده است.

این موضوع عاملی برای گلایه ترکان از مصوبه سختگیرانه شواری پول و اعتبار شده است. طبق اعلام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ترکان معتقد است که شورای پول و اعتبار با سختگیری و افزایش میزان سرمایه بانک های خارجی در مناطق آزاد حرکت تاسیس این بانک ها را کند کرده است و برای حل این موضوع با رییس کل بانک مرکزی صبحت شده است.

به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رییس کل بانک مرکزی دستور داده که این روند تا حصول نتیجه و تدبیر مناسب متوقف شود.

به گزارش ایسنا، ترکان در این خصوص مثالی مطرح کرد که اگر فردی نرخ فروش کالایی را آن‌قدر بالا ببرد که دیگر نتوان آن را خریداری کرد یعنی اینکه نمی خواهد کالایش به فروش برسد و مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار هم همین معنا را می دهد. شورای پول و اعتبار با سختگیری و افزایش میزان سرمایه بانک های خارجی در مناطق آزاد حرکت تاسیس این بانک ها را کند کرده است که امیدواریم کوشش های رییس کل بانک مرکزی در این زمینه به نتیجه برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.