کد مطلب: ۶۶۷۷۲۳

گود پرخطر برج میلاد ایمن شد

گود پرخطر برج میلاد ایمن شد

به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، گود برج میلاد یکی از مناطق پرخطر به حساب می‌آمد که انتظار می‌رفت شهرداری و نیروی انتظامی اختلافات خود را کنار بگذارند و برای ایمن‌سازی آن اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از حادثه متروپل توجه‌ها به سمت ایمن‌سازی ساختمان‌ها بیشتر جلب شد. حالا علاوه بر ساختمان‌های ناایمن، گودهای رها شده پرخطر نیز بلای جان تهران شده‌اند، اما حالا قرار است یکی از پرخطرترین گودها یعنی گود برج میلاد ایمنی‌سازی شود.

ایسنا گزارش داد،‌ هر روزه در ابر شهر تهران پروژه‌های عمرانی زیادی اجرایی و عملیاتی می‌شود، اما همه این پروژه‌ها به سرانجام نمی‌رسد و برخی در همان مراحل ابتدایی و برخی دیگر در مراحل بالاتر ساخت و ساز متوقف می‌شوند. این توقف علاوه بر زشت کردن چهره معابر می‌تواند عوارض دیگری نیز داشته باشد که یکی از این عارضه‌ها وجود گودهای رها شده در شهر است.

گودهای رها شده به دلیل خطراتی که می‌تواند برای فضاهای پیرامونی خود ایجاد کند مثل ریزش و بلعیدن فضاهای جانبی بسیار مهم هستند. به همین دلیل مدیریت شهری در دوره گذشته در اقدامی اعلام کرد که در صورت رهاشدگی گود، مالک باید گود را ایمن‌سازی کند و در صورت عدم توجه، شهرداری می‌تواند به استناد قانونی، گود را پر کند که در سال‌های اخیر گود مجموعه خلیج فارس و تعدادی گود دیگر پر شد.

یکی از گودهای پر خطر شهر تهران،گود برج میلاد بود که در کنار مرکز همایش و پارکینگ برداشته شده بود که به دلیل مشکل حقوقی بین شهرداری و شریکش سال‌ها رها شده بود. وضعیت گود برج میلاد به‌گونه‌ای است که صدای اعضای شورای شهر را نیز در آورد.

هشدار برای گودهای پرخطر!

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران نسبت به وضعیت گودهای رعا شده در تهران هشدار داد.

عباسی اعلام کر: مهم‌ترین این گودها، گود برج میلاد است که با صراحت اعلام می‌کنم و عاجزانه تمنا دارم که شهرداری در بحث گود برج میلاد اقدام کند چرا که نتایج مطالعات انجام شده ما را نگران می‌کند و ما به اندازه کافی زمان را از دست داده‌ایم.

وی اضافه کرد: حادثه در گود برج میلاد علاوه بر خسارات جانی، خسارت مالی زیادی نیز دارد و لازم است شهردار تهران هرچه زودتر در این خصوص تدبیر کند.

حالا با وجود هشدارها و اخطارها و بعد از پس گرفتن گود برج میلاد از شریک شهرداری یعنی نیروی انتظامی، شهرداری به فکر ایمن‌سازی گود افتاده است.

به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با انجام اقدامات ایمن‌سازی، گود برج میلاد دیگر ناایمن نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    میبینیم

  • فری

    و از سرنوشت گود ولنجک چ خبر؟