کد مطلب: ۶۵۳۹۸۰

گوشی موبایل گران می‌شود؟

گوشی موبایل گران می‌شود؟

فروشندگان گوشی‌های تلفن همراه و انجمن واردکنندگان موبایل از افزایش قیمت گوشی‌های موبایل در روزهای گذشته خبر می‌دهند. آن‌ها برای روزهای آینده این بازار حال آشفته‌تری را پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از کمبود گوشی در آینده نزدیک و وجود وضعیت تخصیص ارز خبر می‌دهد. این انجمن اعلام می‌کند وار‌دات قاچاق از طریق رویه مسافری مجددا قوت گرفته و حجم بسیار زیادی گوشی قاچاق از این طریق وارد بازار می‌شود.

براساس گزارش زومیت ،‌ دبیر انجمن واردکنندگان موبایل معتقد است اگر اقدامات کارآمد و مورد نیاز دربرابر رویه‌های غلط و غیرقانونی فعلی صورت نگیرد، وضعیت بازار گوشی‌های موبایل آشفته‌تر خواهد شد.

آیفون بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد

تمام مدل‌های گوشی آیفون نسبت به ۲ هفته گذشته تقریباً ۵ درصد و نسبت به ۳ ماه گذشته ۲۰ تا ۵۰ درصد گران شدند.

یکی از فروشندگان محصولات برند اپل پیش‌بینی می‌کند که تا هفته آینده قیمت گوشی‌های آیفون به ۵۰ تا ۶۰میلیون تومان برسید. او معتقد است بازگشایی تالار دوم نیما نیز تأثیری در کاهش قیمت گوشی‌های پرچم‌دار نداشته و پس از این هم تأثیری نخواهد داشت.

به عقیده کارشناسان حوزه تلفن همراه اعلام خبر ممنوعیت واردات گوشی‌های شرکت اپل، یکی از دلایل افزایش قیمت این گوشی در ماه‌های اخیر است.

فروشندگان در خصوص گوشی‌های برند سامسونگ نیز علاوه بر افزایش قیمت نسبت به هفته‌های گذشته، به نوسان‌های زیاد در قیمت‌گذاری نیز اشاره می‌کنند.

یکی از فروشندگان محصولات سامسونگ از افزایش قیمت گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار این شرکت خبر داده می‌گوید مدل‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ، از جمله سری S و Z افزایش قیمت داشته‌اند.

فروشندگان تخصصی برند سامسونگ افزایش دائمی نرخ ارز را اصلی‌ترین عامل بالا رفتن قیمت‌ها می‌دانند.

آنها همچنین معتقدند تمهیداتی نظیر بازگشایی تالار دوم نیمایی نمی‌تواند مانع از افزایش قیمت تلفن‌همراه شود.

شیائومی دیگر برند پرطرفدار این روزهای بازار موبایل کشور است که به دلیل قیمت کمتر و مناسب‌تر نسبت به رقبا، میان خریداران محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

فروشندگان محصولات برند شیائومی نیز از افزایش اندک قیمت مدل‌های مختلف این گوشی در حدود ۱ تا ۲ میلیون تومان خبر دادند.

افزایش قیمت از زبان انجمن واردکنندگان موبایل

افزایش قیمت و نابسامانی در بازار موبایل توسط انجمن واردکنندگان موبایل نیز مورد تأیید است. این انجمن در توئیتر خود و در توئیت‌های مختلف به کمبود گوشی در چند ماه آینده و افزایش چندبرابری قیمت به دلیل کمبود ارز هشدار داد.

طبق پیش‌بینی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ، احتمالاً در آینده نزدیک شاهد برهم‌خوردن میزان عرضه و تقاضا در بازار نیز خواهیم بود و طبق قانون بازار، این عدم تعادل نیز منجر به بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود.

راهکارهایی برای برقراری تعادل در بازار موبایل

اسحاقی به ارائه راهکارهایی برای برون‌رفت از این شرایط و بازگرداندن آرامش به بازار موبایل پرداخت و گفت:

در مورد کالاهای بالای ۶۰۰ دلار، اگر از یک سو، ارز مورد نیاز در تالار دوم توسط بانک مرکزی تأمین شود و از سوی دیگر نهادهای نظارتی در موضوع قاچاق مسافری ورود کنند و قوانین گمرکی مربوط به حقوق و عوارض به‌درستی اجرا شود، بازار آرام شده و به وضعیت متعادل بازمی‌گردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.