کد مطلب: ۵۸۱۷۳۶

یارانه‌ دارو و کالاهای اساسی حذف می‌شود؟

یارانه‌ دارو و کالاهای اساسی حذف می‌شود؟

در دومین جلسه کارگروه برنامه و بودجه هدفمندسازی یارانه‌ها امکان حذف تمام یا قسمتی از یارانه‌های پنهان کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و قیمت حامل‌های انرژی و آثار و تبعات آن بررسی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دومین جلسه کارگروه برنامه و بودجه هدفمندسازی یارانه‌ها با حضور امید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و رئیس کارگروه برنامه و بودجه هدفمندسازی یارانه، روسای امور عضو کارگروه سازمان برنامه و بودجه کشو معاونین و مدیران کل سازمان هدفمندسازی یارانه‌های کشور در سالن یاوران بهشتی سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و رئیس کارگروه برنامه و بودجه هدفمندسازی یارانه در خصوص مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد: در دومین جلسه کارگروه برنامه و بودجه هدفمندسازی یارانه‌ها به بررسی امکان حذف تمام یا قسمتی از یارانه‌های پنهان کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی، نهاده‌های کشاورزی و قیمت حامل‌های انرژی و آثار و تبعات آن بصورت تفکیکی با روسای امور سازمان برنامه و بودجه پرداخته شد.

وی ادامه داد: روسای امور سازمان برنامه و بودجه، دیدگاه و نظرات خود را در خصوص موضوعاتی چون منابع و مصارف یارانه‌های پنهان و همچنین چالش‌ها و تبعات مثبت و منفی خود را در خصوص حذف تمام یا قسمتی از یارانه‌های پنهان بصورت کارشناسی شده، بیان کردند.

امکان بازمدیریت اعطای یارانه‌های پنهان

رئیس کارگروه برنامه و بودجه هدفمندسازی یارانه به امکان بازمدیریت اعطای یارانه‌های پنهان نیز اشاره ای کرد و افزود: در برخی از حوزه ها که تاثیر به سزای در بهبود وضعیت رفاه جامعه داشته باشد، مورد بررسی قرار گرفت و چالش های اساسی این حوزه به جلسات کارشناسی دبیرخانه موکول شد.

این مقام مسئول افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد، در دبیرخانه کارگروه، جلسات کارشناسی و مفصل‌تری به تفکیک حوزه‌های اجتماعی، خانوار، سلامت، تولید -چه در بخش کشاورزی و صنعت- و همچنین اجزا تفصیلی‌تر قمیت حامل‌های انرژی و آب و برق را دستورکار دبیرخانه تا پایان هفته قرار گیرد.

وی به برگزاری جلسات تخصصی دبیرخانه کارگروه مستقر در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با مجموعه‌ای از وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها مرتبط با موضوع یارانه‌ها پرداخت و افزود: از ابتدای جلسات کارگروه، کمیته‌های تخصصی در سازمان هدفمندسازی یارانه به همین منظور تشکیل شد تا کار با سرعت و دقت بیشتری انجام گیرد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ادامه داد: در این کمیته ها به بررسی موضوعاتی چون جمع‌آورزی سوابق و بروزرسانی اطلاعات این حوزه، تجمیع و تحلیل گزارشات روسای امور و سازمان های ذی‌ربط و همچنین تنظیم فرایند چگونگی رسیدن به یک تصمیم مطلوب و مناسب با شرایط روز جامعه پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: جلسات تخصصی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط برگزار و نظرات و پیشنهادات این حزوه نیز اخذ شد.

حاجتی گفت: با آگاهی کامل از وضعیت رفاهی و اقتصادی مردم و همچنین با نگاه مولدساز به بخش‌های مختلف در حوزه‌های تولیدی، بهترین و موثر ترین راهکارهای اجرایی را به ستاد بودجه سال ۱۴۰۱ ارایه می‌کنیم.

منبع: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با حدف یارانه های پنهان پولش به سفره نیازمندان میاد یا خرج جاهای پنهان میشه جای سوال داره

  • ناشناس

    آقای رییسی فکر میکنم فقط اومدید مملکت رو تا فلاکت ببرید سلام ونزولا کره شمالی و روسیه چین

  • ناشناس

    اقای رئیسی اگه پولش سر سفره مردی که ندارن بیاد واقعا خوبه حذف بشه ولی اگه بخواد پولدارها رو پولدارتر کنه وما بدبخت بیچارها رو بدتر کنه که فایده نداره از زمان شما همینجور روز به روز همه چیز گرونتر میشه حتی بعضی موقعها پول نون نداریم هر کار میکنید زودتر برا مسکن و بی پولی ما دهکهای اخری فکری بکنید تا نمردیم گناه داریم

  • ناشناس

    سلام بنده معلول خیلی شدیدازگردن هستم نه دست ونه پاهایم کارنمبکنندوپنج ساله به این وضع هستم هرچه داشتم خرچ بیماری من شدوحالاباپنج فرزندموندم چکارکنم بخدابجزیارانه ومستمری دیگه هیچ درامدی ندارم ومستاجرم ماه نهصدتومان کرایه منزلم هست چهارماه هست نتونستم کرایه بدم صاحبخانه بنده خداهرروزبامن درودرگیرهست خوته زاخالی کن چهارتومان پول پیش دادی تمام شده زن وبچهامن هرروزمیگردندخونه بدون پول پیش نمیدندودوره دوم معیشتی که سه ماه ۴۸۰تومان میدادندبه من ندادندازمسولین محترم تقاضادارم به دادمن برسندازهون دسته ادمهاهستم صدابم بجایی نمیرسد