کد مطلب: ۴۲۷۱۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۶ میلیون نفر دیگر یارانه معیشتی می‌گیرند

۱۶ میلیون نفر دیگر یارانه معیشتی می‌گیرند

در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تصویب شده که در سال آینده به همه کسانی که یارانه می‌گیرند یارانه معیشتی پرداخت شود، اگر این مصوبه در صحن مجلس نیز تصویب شود، حدود ۱۶ میلیون نفر از کسانی که تا به حال یارانه معیشتی نگرفته‌اند از سال آینده آن را دریافت خواهند کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹ روز گذشته مصوب کرده است که یارانه معیشت بنزین در سال آینده به همه یارانه‌بگیران به طور مساوی تعلق بگیرد.

تعداد یارانه بگیران چقدر است؟

طبق قانون بودجه سال ۹۷ فقط ۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت نقدی در نظر گرفته شد که نشان می‌داد دولت می‌توانست به حدود ۵۴ میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کند، اما براساس گزارش ایسنا در آذر ماه سال گذشته دولت به ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کرده است.

از آنجایی که در سال گذشته از جمعیت یارانه‌بگیران حذف نشد، بنابراین دولت سال جاری را نیز همانند سال گذشته با پرداخت یارانه به ۷۸ میلیون نفر آغاز کرد.

اما در شهریور ماه امسال محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: کمتر از ۱۷۰ هزار خانوار از لیست یارانه بگیران را حذف کردیم و در مجموع ۶۵۰ الی ۷۰۰ هزار نفر از لیست یارانه‌بگیران حذف شدند.

در مهر ماه امسال نیز حدود ۴۰۰ هزار نفر از گرفتن یارانه حذف شد و تعداد کسانی که یارانه‌شان حذف شده به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسید.

بنابراین دولت در حال حاضر حدود ۷۶ میلیون نفر یارانه‌بگیر نقدی دارد، این در حالی است که تعداد کسانی که یارانه معیشتی را دریافت می‌کنند طبق اعلام محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه معادل ۶۰ میلیون نفر است.

نوبخت در خصوص افراد مشمول دریافت یارانه در گفتگو ویژه خبری گفت: طبق محاسبات ما به بیش از ۶۰ میلیون نفر و در قالب ۱۸ تا ۱۹ میلیون خانوار این کمک معیشتی پرداخت می‌شود.

بنابراین اختلاف بین جمعیت هدفی که یارانه نقدی می‌گیرند و تعداد کسانی که یارانه معیشتی به حساب آنان واریز می‌شود حدود ۱۶ میلیون نفر است.

دنیای اقتصاد در این خصوص گزارش داده که در سال ۹۹، ماهانه حدود ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان یارانه نقدی دریافت خواهند کرد. این مبلغ حاصل جمع حدود ۳۰ هزار تومان سهم یارانه معیشتی برای هر فرد به علاوه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان سهم یارانه نقدی هر فرد است.

محمدرضا رضایی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ همچنین خبرداده که بر اساس این مصوبه مقرر شد یارانه معیشت بنزین به افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی ۲۰ درصد بیشتر اختصاص یابد.(فارس)

همچنین دولت در سال ۹۹، به شش میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، علاوه بر ۳۰ هزار تومان سهم یارانه معیشتی ، ۴۱ هزار تومان دیگر نیز پرداخت خواهد کرد که می‌توان گفت به سقف سرانه یارانه هر فرد تحت پوشش نهادهای حمایتی، حدود ۷۱ هزار تومان اضافه خواهد شد.

اگر این مصوبه کمیسوین تلفیق بودجه در صحن علنی مجلس رای بیاورد حدود ۱۶ میلیون نفر به لیست کسانی که یارانه معیشتی می‌گیرند اضافه خواهد شد.

محاسبات انجام شده بر مبنای این اظهارات نشان می‌دهد که دولت در سال ۹۹، به شش میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، علاوه بر ۳۰ هزار تومان سهم یارانه معیشتی ، ۴۱ هزار تومان دیگر نیز پرداخت خواهد کرد که می‌توان گفت به سقف سرانه یارانه هر فرد تحت پوشش نهادهای حمایتی، حدود ۷۱ هزار تومان اضافه خواهد شد.

همسان کردن تعداد یارانه بگیران نقدی و معیشتی در حالی در کمیسیون مطرح شده . ممکن است فشار بیشتری به بودجه وارد کند که طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس دولت در سال ۹۹ بدون در نظر گرفتن ۸۰ هزار میلیارد تومان انتشار اوراق و حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان استقراض از صندوق توسعه ملی با حداقل ۸۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کارگر شرکت هستم یکی از حساب خودم‌ تنخواه شرکت است بعضی وقتها چک بانکها دیر را هم به حسابهای خودم واریز میکنم تراکنشم میره بالا اصلا پول من که نیست همش مال شرکته تو تنخواه خرج میشه به خاطر شغلم مجبورم انجام بدم یارانه معیشتیم را قطع کردند خواهشم اینه که درست بررسی کنند ممنون

  • ناشناس

    ورارت رفاه افرادی را از لیست یارانه معیشتی خارج میکند که خودرو دارند در صورتی که همین افراد هستند که با بنزین 3هزارتومانی باعث درآمد دولت هستند واستناد اینکه کسی خودرو ومنرل مسکونی دارد روا نیست گردش حساب بانک هم درست کنترل نمیشود و فقط واریزیها ملاک قرار میگیرد که این واریزیها میتواند میالغ قروض دریافتی بابت وام از بانک ویا افراد باشد توجه به افراد بیکاردر خانواده بایستی اولین ملاک باشد من 3فرزند تحصیل کرده بیکار دارم که هزینه تحصیلات آنها را هم با هزار بدبختی وقناعت ووام پرداخت کردم چرا نباید بارانه معیشتی که بازنشسته هستم تعلق نگیرد؟

  • اکرم

    دیگه حالم بهم. میخوره از بس دروغ به مردم وعده میدن من خودم یکی از اون افرادی هستم که سال نود ویک یارانم خود به خود قطع شد اقدام کردم گفتن دولت بودجه نداره خیلی مشکل داشتم یه مدت متارکه کردم به نون شبم محتاج بودم الان هم که معیشتی دادن بازم بهم تعلق نگرفته با وجودی که ثبت نام هم کردم، او دین خوردن حق مردم باب شده اگر حقی برای هست ثروتمند وفقیر نداره، فقط گران کردن وانداختن گرانی را تو مملکت خوب بلدن تا جیب خودشان را پر کنند وامثال ما هم. که هیچ، خدا جوابتون را بده اگر جای حقه

  • ناشناس

    من کسانی رو می شناسم که تومنطقه ۲۲ تهران آپارتمان داره وسند نداره خودش وهمسرش هم باهم ۱۰ میلیون حقوق میگیرند ویارانه معیشتی .بعد شوهر من که مدیر ساختمونه .میگن پول زیاد توحسابت اومده .این چه عدالتی است .ما حمال ساختمون شدیم به ضررمون شد .من باعث وبانی این طور غربالگری رو نمیبخشم

  • کمال

    واقعا خیلی بی انصافی هست بخدا من مستاجرم و حتی یک خانه ندارم برام زدن دوتا ماشین داری درصورتی که دوسال پیش فروختمشون دستم بشکنه کاشکی نمیفروختم که اینجوری حرص قطعی معیشتی رو نخورم دولتمردان شما را به خدا سوگند می کنم دقیق تر و با انصافتر بررسی کنید و معیشتی به ما بدهید بهش نیاز داریم

  • ناشناس

    سلام اگر کسی قرعه کشی خونه گی داشته باشه تکلیفش چیه

  • ناشناس

    سلام توروخدا مجلس تصویب کنه کسانی که یارانه میگیرن یارانه معشیتی هم تعلق بگیره بخدا خیلی احتیاج داریم از نمایندگان مجلس این خواهش داریم که تصویب کنن .

  • ناشناس

    سلام توروخدا به فکرانهایی که معیشتی نمی گیرندباشید دلایل ندادنشون منطقی وعاقلانه نیست.

  • رمضان زارعی

    سلام. من تنحواه گردان شرکت پیمانکاری بود بعلت گردش حسابم برای شرکت یارانه معیشتی بهم تعلق نگرفته است از برج یازده 98دیگر گردش حساب نداشته ام میخواستم ببینم از حالا به بعد یارانه معیشتی بهم تعلق میگیرد یه خانواده چهار نفری هستم کارگری تو شرکت میکنم. خواهشا بررسی کنید که یهخرجی هم به ما تعلق یگیرد قسط دارم برجی یه تومان

  • ناشناس

    باسلام من کارمند ساده هستم.به من یارانه معیشتی ندادند ولی به مدیرم که حقوقش بالاتر.ماشینش مدل بالا دادند