کد مطلب: ۶۱۵۸۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

یارانه نقدی دی ماه واریز شد

یارانه نقدی دی ماه واریز شد

صد و سی و یکمین مرحله یارانه نقدی دی ماه شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صد و سی و یکمین مرحله یارانه نقدی دی ماه شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

در ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ دی ماه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به ازای هر نفر پرداخت شد. تعداد کسانی که یارانه نقدی می‌گیرند حدود ۷۸ میلیون نفر است.

همچنین ۲۱ میلیون خانوار در بهار سال ۱۳۹۹ مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند. نوزدهمین قسط این وام از یارانه دی ماه خانوارها کسر شد.

تا پایان سال فقط دو ماه دیگر باقی مانده است، برای سال آینده دولت در لایحه بودجه، حذف سه دهک از یارانه‌بگیران نقدی را پیش‌بینی کرده است.

براساس لایحه بودجه، دولت به وزارت کار سه ماه فرصت داده است تا سه دهک از یارانه‌بگیران را شناسایی کند. احتمالا یارانه نقدی نیز فقط به کسانی برسد که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند.

در روز دهم دی ماه نیز یارانه معیشتی بنزین واریز شد. مبلغ این یارانه بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان برای هر خانوار است که مبلغ آن متناسب با تعداد اعضای خانوار است.

سرنوشت نامعلوم یارانه نقدی

همچنین قرار بود یارانه جدید دولت با یارانه معیشتی بنزین در روز دهم دی ماه واریز شود و مشمولان آن نیز همان ۶۰ میلیون نفر یارانه‌بگیر هستند.

اگرچه دولت واریز این یارانه را به ماه بعد موکول کرده اما به نظر می‌رسد تا زمانی که مجلس تصمیمی برای حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی نگیرد، پرداخت یارانه جدید در دستور کار نیست.

مجلس نیز به صراحت اعلام کرده که نمی‌تواند به صورت فوری موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را بررسی کند، چرا که موضوع مهمی است.

تصمیم دولت این است که دلار ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند و به جای آن یارانه نقدی پرداخت کند که مبلغ آن بین ۹۹ تا ۱۲۶ هزار تومان است، به این صورت که چهار دهک اول یارانه ۱۲۶ هزار تومانی و سه دهک پنجم، ششم و هفتم مبلغ ۹۹ هزار تومان به عنوان یارانه نقدی جدید بگیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بله .
    بخوره تو سرشون.

    • ناشناس

      باسلام.بیمه سلامت هم بخوره تو سرشون،که نه بیمارستان های دولتی و درمانگاه ها قبولش میکنند و نه بیمارستان های نظامی و خصوصی.باتشکر

    • ناشناس

      پولدارمیشیم به امیدی فردا

  • ناشناس

    چه نظری!؟ مگه کسی گوش میده؛اینا هرطور دلشان بخاد و بسودشان باشه”هرکاری”انجام میدن؛چون معیشت وزندگی و… مردم که براشون سودی نداره و فقط یه چیز از اوجبِ واجباته!! بقیه ول معطلند

  • ناشناس

    معیشت مردم مهمه!؟! بقول یکی از شخصیتهایشان: اصلا مگه مردم حقی دارند!!

  • ناشناس

    بله واریزشد.. ممنون

    • ناشناس

      اخه‌ببخت۱۵۰‌تومان‌پول‌

  • اسماعیل

    چقدباافتخار میگن واریز کردیم 56هزارتومن

  • ناشناس

    ماروازفقیری نجات دادن

    • ناشناس

      یارانه کشورهای عربی روزی 250هزار تومن هست

    • ناشناس

      گل گفتی.واقعا که اقایون خوابند از وضعیت ملت خبر ندارند

  • ناشناس

    سلام
    یارانه من ک سه نفر هستیم واریز نشده دفتر نماینده مجلس رفتم اما پاسخگو نیستن من جزو دهک اخر هستم ن خونه دارم ن ماشین حساب بانکیم موجودی نمیده چون موجودی کافی نیست یعنی ۱۲۰تومن کارمزد کارتخوانم تو حسابم نیس چطوری میشه مال من قطع شده. ایکاش ب سیدمحرومان رای نمیدادیم

  • ناشناس

    ما ملت کمرمون شکست از گرونی . ما یارانه نمیخوایم فقط قیمتا رو بیار پایین یارانه اگه زیاد بشه چند برابر یارانه باید پس بدیم به دولت . هیچی به نفع ما نیست جز ارزونی . من ک شب و روزم نفرین میکنم به باعث بانیش هرکه نفرین میکنه لایک کنه تا بفهمن

  • ناشناس

    من مسجرم اقا شما حمتون دروغ میگین من هر ماه یارانه از این دولت میکیرم هم کمیته امداد به من کمک میکونه خدا از این دولت و ملت رازی باشه به خدا من دو سال زندان بودم نه یک سره جیزی به سرتون بزنه تو اشتقال به کار بودم این دولت منو بچه هامو نکه داشتن خدا از این دولت رازی باشه انشلا محمود دلایی میلان از چالدران