کد مطلب: ۵۸۴۰۱۰

گزارشی از یک وعده و ابهامات آن

یارانه یک میلیون تومانی خانوار واقعیت دارد؟

یارانه یک میلیون تومانی خانوار واقعیت دارد؟

در روزهایی که مجلس به دنبال رفراندوم برای حذف یارانه‌هاست مردم منتظر اجرایی شدن وعده یارانه یک میلیون تومانی خانوار هستند. آیا ابراهیم رئیسی به این وعده خود عمل خواهد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که مردم منتظر تصمیم دولت برای افزایش یارانه‌ها و طرح‌های حمایتی هستند، مجلسی‌ها می‌خواهند رفراندوم برگزار کنند تا یارانه‌های آشکار و پنهان حذف شود.

اما آیا یارانه یک میلیون تومانی خانوار که مدتی است مطرح شده، واقعیت دارد؟

ابراهیم رئیسی در برنامه‌های اقتصادی خودش اعلام کرده بود که قرار است یارانه جدیدی پرداخت کند. در واقع او وعده داده که قرار است برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

در این وعده رئیسی پیش‌بینی شده که به خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد.

اما مبلغ یارانه چقدر است؟ مبلغ این یارانه برای خانوارهایی که در سه دهک اول قرار دارند ۲۰۰ هزار تومان و برای کسانی که در دهک‌های چهارم و پنجم هستند ماهانه ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

یعنی یارانه برای یک خانواده پنج نفره در گروه اول یک میلیون تومان و در گروه دوم ۷۵۰ هزار تومان است.

اولین مرحله کی واریز می‌شود؟ در این برنامه آمده که طرح اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار از آذر امسال یعنی از شش ماه دیگر اجرایی می‌شود. اما هنوز به این سوالات پاسخ داده نشده که نحوه بازپرداخت چگونه است؟ کل مشمولان چه تعداد هستند؟ شرایط مشمول چیست؟در چند نوبت پرداخت می‌شود؟ بازپرداخت آن چند ماهه است؟ ضمانت کارت اعتباری چیست؟ یارانه به صورت پول نقد است یا بن خرید؟

جزئیاتی دیگر را در گزارش «آیا رئیسی یارانه را افزایش می‌دهد؟» بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ..

    همش چرت و پرته

  • ناشناس

    من به اقای ریسی اعتماددارم چون ایشان به حرفی که می زنندعمل می کنن ودرکارخودخیلی خیلی جدی هستندانشاالله به قوه الهی روزهای خوبی درپیش روخواهیم داشت ناامیدی بزرگترین گناه است

    • ناشناس

      از وقتی این آقا اومده وضع معیشت مردم بدتر شده

  • حمیل

    پس ما اونجور یارانه نمخواهیم که با ۶ تا فرزند برج اول یک تومان برج دوم ۷۵۰ تومان ..تمام خراکی ها بره به اسمان اقای ریسی ریس جمهور عزیز ما نخواستیم همون ۴۵۵۰۰ از هفت پشت ما هم ازافه است همون دو کیلو سیب زمینی میشه ازافه نخواستیم

  • ناشناس

    حتی اگر این وعده عملی نشودبازهم آقای رئیسی رالایق و بهترین رئیس جمهور میبینم وبهشون افتخار میکنم

    • خاک

      اینو نگی چی بگی امان از چاپلوسی و پاچه خواری چی گیر تومیاد خخخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس

    آلان واقعیت داره یا نه دیگه من گیج شدم

  • علی محمدی راد

    بابا بح بح یارانه ۱تومانی بگیرید لذت ببرید❤️❤️❤️

  • خاک

    سال نکو از بهارش پیداست عملکرد دولت انقدر ظعیفه که بجای جلوگیری از تورم یارانه میده با سود یعنی بایک حساب سر انگشتی باز پدر مردم درمیاد و سودش توجیب دولت و بانکها میره بخدا قسم همه مردم سرکارند بابا جلوی تورم را بگیرید انگار همه دینارا به مردم ایران یارانه نقدی یلاعوض دادید مردم را خر فرض کرده اید

  • خ

    وجدانن مگرعروسک دست یک مشت آدم شدیم .بااین یارانه کجامون میگیره بقران مردم گناهدارن ندارن.مردم گناهدارن بفکرمردم باشید.

  • رسول گلی به

    بیکار هستم۴ماه

  • صدیقه

    همش دروغ همش دروغ آخه چقدرسرمردم کلاه میزاریدترو به خدا قسمت میدم یه حرفی رومیزنید آقای رءیسى روحرفت بمون مایک میلیون یارانه نمی خواییم فقط ازاین که هست گرون ترنکنیدما دیگه نمی تونیم تحمل کنیم سخت برامون به خداراست میگم