کد مطلب: ۲۳۲۸۷۷

۱۰ راهبرد برای توسعه سازمان مدیریت صنعتی در افق جدید

۱۰ راهبرد برای توسعه سازمان مدیریت صنعتی در افق جدید

کیانی بختیاری ۱۰ راهبرد توسعه‌ای برای پیشرفت سازمان مدیریت صنعتی در افق جدید را تشریح کرد.

در پی حکم انتصاب ابوالفضل کیانی بختیاری بعنوان مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی از سوی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کیانی بختیاری دراین مراسم 10 راهبرد برای سازمان مدیریت صنعتی در افق جدید به شرح ذیل اعلام کرد:

1- اولین و مهمترین اقدام احیا فلسفه وجودی، کمک به توسعه صنعتی ، اعتلای برند، تدوین و توسعه آموزش‌های کاربردی معتبر در سطوح بین الملی و همسو با صنایع هدف ایدرو است. عارضه یابی، آسیب شناسی بنگاه‌ها و ایجاد کلینیک‌های صنعتی به منظور اصلاح ساختارهای مدیریت، منابع انسانی، مالی و کسب و کار بنگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

2- ایفای نقش‌های حاکمیتی، تعریف فعالیت‌های مساله محور، تعامل دستگاه‌های اجرایی با هدف کمک به دولت برای تحقق برنامه‌های توسعه کشور.

3- تقویت و بازآرایی فرهنگ سازمانی سازمان مدیریت صنعتی؛ این سازمان باید محل تردد اساتید بزرگ مدیریت کشور و مملو از نیروهای متخصص و مجرب و دانشگران توانمند باشد.

سازمان متعالی از توانمندی علمی اجرایی برخوردار است و استراتژی روشن دارد و تمام سطوح کارکنان در امور سازمان مشارکت دارند، داری توانمندی پویا پویا و اثر گذار می‌باشد.

4- ارزش و دارایی سازمان‌هایی نظیر سازمان مدیریت صنعتی، به دارایی‌های فکری و سرمایه‌های نامشهود این سازمان‌هاست، که برای ارتقا این دارایی نهایت تلاش را خواهیم کرد.

5- در این سازمان از این پس محبوبیت و ارتقا افراد به میزان ارزش افزوده و اثر گذاری آنها در پیشبرد اهداف و برنامه‌های مصوب این سازمان بستگی خواهد داشت و در این فرآیند ممکن است کارشناس موثر، از مدیر جایگاه و محبوبیت بالاتری برخوردار باشد.

6- توسعه تعاملات بین المللی و پرورش مدیران جهان تراز را با برنامه‌ریزی مجدد دنبال و انشالله به نتیجه خواهیم رساند.

7- ادبیات سازی موضوعات تازه مدیریتی و مرجعیت علمی سازمان را با تدوین و انتشار کتب و منابع علمی معتبر مدیریتی دنبال خواهیم کرد.

8- جهان در آستانه انقلاب صنعتی چهارم است، انقلابی که تمام ابعاد زندگی بویژه مدل‌های کسب وکار و مدیریت را متحول خواهد ساخت. آماده سازی بنگاه‌ها و سازمانها برای مواجهه با این موج صنعتی در ابعاد گوناگون استراتژیک، مدیریتی و کسب و کار از وظایف این سزمان است که دنبال خواهد شد.

9- رویکرد بنده در خصوص شبکه نمایندگی‌های سازمان، رویکرد توسعه تعاملات و رفع مشکلات و موانع آنها، تلاش برای اخذ مجوزهای آموزشی خاص و ارتقاء اعتبار مدارک کاربردی آنها خواهد بود.

البته انتظار دارم نمایندگی‌ها در راستای ارتقای کیفیی خدمات مبتنی بر فناوری‌های جدید و نوآورانه و مساله محور تلاش کنند با نهادهای حاکمیتی استانها در رفع مشکلات بخش‌های دولتی همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

10- سازمان مدیریت صنعتی باید در راستای فرهنگ سازی، آموزش و ترویج شعارها و راهبردهای سال که به تدبیر مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود، به روش‌های متنوع بیش از پیش اقدام نماید. برای مثال فرهنگ‌سازی، کمک به توسعه برند بنگاه‌های تولیدی و کمک به رشد بنگاه‌ها در سالی که بنام حمایت از کالای ایرانی مزین شده است، از وظایف مهم سازمان محسوب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.