کد مطلب: ۶۷۶۵۶۳

به گزارش تجارت‌نیوز:

۱۰ وعده بورسی رییسی عملیاتی شده است؟ + اینفوگرافیک

۱۰ وعده بورسی رییسی عملیاتی شده است؟ + اینفوگرافیک

این روزها بحث پیگیری  ۱۰ وعده بورسی رییسی یکی از موضوعاتی است که بسیاری از سهامداران خواستار رسیدگی به آن هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها بحث پیگیری ۱۰ وعده بورسی رییسی یکی از موضوعاتی است که بسیاری از سهامداران خواستار رسیدگی به آن هستند.

ابراهیم رییسی در دوران انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری وعده‌های زیادی را مطرح کرد که پیگیری هریک از آنها تبدیل به مطالبه مردمی شده است. مهمترین بخش از وعده‌های ابراهیم رییسی نیز مربوط به بهبود اوضاع بازار سرمایه و خطاب به سهامداران بود. حالا بسیاری از فعالان بورس اعتقاد دارند که آنچه تحت عنوان ۱۰ وعده بورسی رییسی مشهور شده، عملیاتی نشده است.

تجارت‌نیوز در گفتگو با سه کارشناس از سه طیف مختلف به بررسی وضعیت اجرای این وعده‌ها پرداخته که در اینفوگرافیک زیر مشاهده می‌شود. در این بررسی فردین آقابزرگی، کارشناس و از مدیران سابق کارگزاری‌ها، پیام الیاس کردی، کارشناس و فعال بازار سرمایه و همچنین حمید اسدی حقوقدان شرکت داشتند. پاسخ مثبت به تحقق هر وعده در این اینفوگرافیک با حاشیه سبز رنگ و پاسخ منفی با رنگ قرمز به دور عکس هر یک از کارشناسان مشخص شده است. در صورت ابراز بی‌اطلاعی یا نداشتن نظری از سوی کارشناس نیز، به طور کلی عکس کارشناس مورد نظر در آن مورد خاص حذف شده است.

با توجه به نتیجه این بررسی می‌توان گفت سه وعده از مجموع ۱۰ وعده به طور کامل عملیاتی نشده است. هیچ یک از وعده‌های ده‌گانه بورسی هم نظر مثبت هر سه کارشناس را ندارند.

جلوگیری از اداره دستوری بازار، حذف معضل قیمت‌گذاری دستوری و همچنین انتشار موثر اوراق بهادار برای پوشش سهامداران خرد سه وعده‌ای هستند که از دید هر سه کارشناس به طور کامل عملیاتی نشده‌اند.

وعده رئیسی نهایی 1 012 scaled

۱۰ وعده بورسی رییسی آیا محقق شده است؟ بسیاری از سهامداران معتقدند اغلب وعده های انتخاباتی به فعالان بازار سهام محقق نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کدام وعده داده شده عمل کرده ؟؟؟که به وعده‌های بورسی عمل کند

    • ناشناس

      کدوم وعده ها؟؟ یکم با انصاف باشید.. رئیسی تا کنون به وعده واکسیناسیون و اصلاح نطام تامین و توزیع اقتصادی و حمایت از تولید و تقویت کسب کار ها مناسب سازی دستمزد ها و عمل کرده

  • ناشناس

    آقای رئیسی مردم به شما اطمینان کردن من و اکثر مردم سرمایه ای که داخل بورس داشتیم از بین رفت پس کی میخواهید به وعده وعیدهایی که دادی عمل کنید

  • ناشناس

    حرف حق تلخه چرا نظرم را نگذاشتی من که توهین نکردم.

  • ناشناس

    آقای رئیسی کجایید که به داد بورس برسید تمام سرمایه مون نیست و نابود شد بیچاره شدیم

  • ناشناس

    آقای رئیس جمهور حرف زدن خیلی راحته همه میتونن حرف بزنن در اصل باید عمل هم کرد شما تا الان به وعدهایی که دادی عمل نکردی سرمایه مردم از بین رفت

  • سهامدار

    متاسفانه کسی نیست که به داد سهامداران برسد مگر اینکه زمانی، نفعی برای خودشان داشته باشد تا بورس رو رشد بدهند و قیمت سهام رو واقعی کنند وگرنه تا ۱۰۰۰ سال دیگه هم تا بتونند، نابودش می کنند.

  • ناشناس

    رییسی به بورس دستور داده که درست بشه. اینکه بدتر شده کوتاهی از رییسی نیست . خود بورس کوتاهی کرده.

  • ناشناس

    دوران ترامپ دولت گفت که قصد مذاکره ندارم بخدا انچنان بازار رونق گرفت الان هم دولت باید یا برجام رو اجرا کنه یا بگه قصد مذاکره نداریم .

  • ناشناس

    به عمل کار برآید، به سخندانی نیست

  • ناشناس

    آدم عاقل وقتی یه ادعایی میکنه قبل از اون همه جوانبشو بررسی میکنه . اینجا یکی به قیمت ها دستور میده بیا پایین ، اون یکی به بورس دستور میده برو بالا ، سومی به هوا دستور میده آلوده نباش . اون بی زبون ها هم که دستور حالیشون نیست . دوستان عزیز اگه میخواید کار مثبتی انجام بدید با دستور دادن حل نمیشه ، اگر تخصص دارید ( که ندارید ) وارد گود بشید و اگر تخصص ندارید از متخصصان واقعی کمک بگیرید .