کد مطلب: ۶۶۳۱۷۹

۱۴ قلم دارویی که حجاج نباید با خود ببرند

۱۴ قلم دارویی که حجاج نباید با خود ببرند

با نزدیک شدن به زمان اعزام حجاج به حج تمتع دستورالعمل‌ها ضروری یکی پس از دیگری منتشر می‌شود. رئیس پلیس پیشگیری فراجا نیز به تازگی لیست داروهای ممنوع برای این سفر را اعلام کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس پلیس پیشگیری فراجا طی اعلام دستورالعمل سفر زائران به حج تمتع، فهرست ۱۴ قلم داروی ممنوعه برای ورود به کشور عربستان را اعلام کرد.

بر اساس گزارش ایسنا ، مهدی معصوم‌بیگی گفت: حمل ۱۴ قلم دارو به کشور عربستان ممنوع است. آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول مرفین ۱۰ میلی‌گرم و قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی‌گرم در این دسته قرار می‌گیرند.

معصوم‌بیگی افزود: همچنین شربت متادون، هیدرومرفین ۲ میلی‌گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی‌گرم،‌ شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، آمپول دیازپام ۱۰ میلی‌گرم، قرص دیازپام ۲، ۵ و ۱۰ میلی‌گرم، آمپول و قرص بوپرونورفین نیز جزو اقلام ممنوعه هستند.

به گفته وی همچنین به همراه داشتن ارز برای هر مسافر حداکثر تا رقم ۵۰۰۰ یورو مجاز است. هر مسافر نیز نهایتا می‌تواند ۱۵۰ گرم طلا با خود حمل کند.

او ادامه داد: همراه داشتن مواد مخدر و مواد مشابه آن نیز ممنوع است. حجاج ایرانی این موارد را به خوبی رعایت می‌کنند و این توصیه برای معدود افرادی است که ممکن است اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.