کد مطلب: ۳۲۲۰۷۹

۲۴۰ مگاوات نیروگاه برق تا پایان هفته افتتاح می‌شود

۲۴۰ مگاوات نیروگاه برق تا پایان هفته افتتاح می‌شود

خباز پیشه گفت: نیروگاه برق حرارتی بهبهان و ماکو با ظرفیت تولید ۱۶۰ و ۸۰ مگاوات تا پایان هفته افتتاح و از فروردین ماه وارد مدار می‌شود.

مهدی خبازپیشه مجری طرح‌های نیروگاهی بخش خصوصی برق حرارتی در نشست خبری صبح امروز (یکشنبه ۲۰آبان ) با اشاره به روند اجرای پروژه‌های خصوصی برق کشور اظهار کرد: ۳۰ درصد از منابع پروژه‌های برق توسط بخش خصوصی و مابقی آن از طریق صندوق توسعه ملی تامین می‌شود که به دلیل افزایش نرخ ارز اجرای پروژه ها با کندی مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مجری طرح های نیروگاهی بخش خصوصی برق حرارتی با اشاره به افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی تا پایان هفته جاری، تصریح کرد: نیروگاه برق حرارتی بهبهان و ماکو با ظرفیت تولید ۱۶۰ و ۸۰ مگاوات تا پایان هفته افتتاح و از فروردین ماه وارد مدار خواهد شد.

به گفته وی؛ هزینه نیروگاه بخار و گاز مشابه است اما به دلیل اینکه نیروگاه بخار و آبی توانایی تامین برق با حداکثر توان را ندارند، فشار مضاعفی به نیروگاه‌های گاز وارد شده است.

خبازپیشه افزود: از سال ۸۴ تاکنون نزدیک به ۱۳ هزار مگاوات برق توسط بخش خصوصی وارد مدار شده است.

وی بیان کرد: نیروگاه بهبهان توسط بخش خصوصی با دو واحد گازی ۱۶۰ مگاواتی از پیش افتتاح شده است که راندمان این نیروگاه ۴۹ درصد است.

خباز پیشه تصربح کرد: پروژه بهبهان حاصل همکاری مشترک شرکت غدیر و مپنا است.

وی ادامه داد: پروژه نیروگاهی ماکو با ۷۰ درصد سرمایه گذاری خارجی و ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است که تاثیر فروانی در جلوگیری از افت فشار برق در این منطقه دارد و از سوی دیگر نمونه موفق برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی در این حوزه است.

خبازپیشه بیان کرد: دو نیروگاه گازی به ظرفیت ۴۰ مگاوات در این پروژه تعریف شده و ۴۰ میلیون یورو اعتبار برای آن هزینه شده است.

وی درباره میزان هزینه این پروژه افزود: دو نیروگاه گازی 40 مگاواتی در این پروژه اجرا شده که 40 میلیون یورو اعتبار صرف آن شده است.

خباز پیشه در پایان گفت: بخش بخار این نیروگاه با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در آینده نزدیک با تامین اعتبار اجرا خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.