کد مطلب: ۱۵۷۸۷۵

سال گذشته ۹,۰۰۰,۰۰۰ ایرانی به خارج سفر کردند

سال گذشته ۹,۰۰۰,۰۰۰ ایرانی به خارج سفر کردند

۹ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۴۰ نفر در سال گذشته از ایران به خارج از کشور سفر کردند. مقصد عمده ایرانی‌ها کشور ترکیه بوده است.

عبدالرضا مهاجری‌نژاد، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه معاونت گردشگری، این آمار را اعلام کرد و در ادامه با اشاره به آمار مسافرانی که در پنج ماه نخست امسال به خارج از کشور سفر کرده‌اند، گفت: ۳ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۹۲ نفر در پنج ماه نخست امسال از ایران خارج شده‌اند که این تعداد در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۰۳ نفر بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته او، سفر ایرانی‌ها در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۰.۹ درصد رشد داشته است.

مهاجری‌نژاد اظهار کرد: بیشترین کشورهایی که این مدت ایرانی‌ها به آن سفر کرده‌اند به ترتیب، ترکیه، عراق، امارات، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، آلمان و عربستان بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه معاونت گردشگری با بیان این که بالا بودن نرخ خدمات در ایران و همچنین تنوع محصول در سایر کشورها باعث شده گرایش مردم به سفرهای خارجی بیشتر شود، گفت: باید کاری کنیم نرخ خدمات در ایران کاهش یابد، البته اقداماتی درحال انجام است، ولی این مسئله روی سفرهای داخلی و همین‌طور ورود گردشگران خارجی و سفر ایرانی‌ها تاثیر زیادی گذاشته است.

مهاجری‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در سایر کشورها تنوع محصول آنقدر زیاد است که دیگر لازم نیست از خدمات سفر درآمدزایی کنند و معمولا با عرضه محصولات متنوع در بخش غذا، خرید و تفریحات، این درآمدها را جبران می‌کنند، اما در ایران این روند برعکس است و تنها با فروش خدمات گردشگری، درآمد کسب می‌شود و به همین دلیل نرخ ها بالا است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.