کد مطلب: ۶۹۴۴۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۹ استان درگیر گرد و غبار می‌شوند / سازمان هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

۹ استان درگیر گرد و غبار می‌شوند / سازمان هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

سازمان هواشناسی برای امروز و فردا در برخی مناطق کشور، هشدار زرد اعلام کرد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید روز پنجشنبه و جمعه، ۹ استان با گرد و غبار مواجه هستند. اما گرد و غبار کدام استان‌ها را می‌گیرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان هواشناسی کشور برای امروز هشدار زرد اعلام کرد. بر اساس پیش‌بینی این سازمان در برخی شهرها احتمالا وزش باد شدید و طوفان گرد و غبار در راه است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا هم به تجارت‌نیوز می‌گوید روزهای پنجشنبه و جمعه در ۹ استان کشور، شاهد خیزش گرد و خاک هستیم.

گرد و غبار کدام استان‌ها را می‌گیرد؟

اما گرد و خاک کدام استان‌ها را می‌گیرد؟ صادق ضیاییان می‌گوید: «روز پنجشنبه در استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، غرب لرستان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نوار شرقی و غربی کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان گرد و غبا ر پیش‌بینی می‌شود.»

او ادامه می‌دهد: «روز جمعه نیز در استان‌های خوزستان، ایلام، جنوب غربی لرستان، غرب کرمانشاه، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان شاهد گرد و غبار هستیم.»

مردم کنار ساختمان‌های نیمه کاره نمانند

آنطور که یک کارشناس هوشناسی در شبکه خبر اعلام کرد، آلودگی هوا، کاهش شعاع دید و احتمال شکستن درختان کهنسال وجود دارد.

این کارشناس در ادامه هشدار زرد سازمان هواشناسی کشور، گفت: «هموطنان از فعالیت در فضای باز و قرار گرفتن در کنار درختان قدیمی و سازمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند.»

این کارشناس گفت: «دریای عمان نیز متلاطم می‌شود. سواحل خلیج فارس در خوزستان و بوشهر نیز مواج است و برای این منطقه هشدار صادر کردیم.» (شبکه خبر)

هوای پایتخت در هفته آخر مرداد با طعم ازن!

در حالی که برخی استان‌ها در روزهای اخیر با گرد و غبار مواجه بودند، تهران با آلودگی هوای ناشی از ازن درگیر بود. به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، هفته آخر مرداد، تهران فقط یک روز هوای قابل قبول داشت.

محمدمهدی میرزائی قمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: «در هفته گذشته، هوای پایتخت یک روز در شرایط قابل قبول و ۶ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.»

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: «در تمام روزهای هفته گذشته، «گاز ازن» آلاینده شاخص شهر تهران بود.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.