کد مطلب: ۶۶۵۶۲۰

آب اولین چالش کشور در بین ۱۰۰ چالش

آب اولین چالش کشور در بین ۱۰۰ چالش

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: چالش اول کشور در بین صد چالش، آب است. کم لطفی است که به ظرفیت دانشی در زمینه آب شیرین کن‌ها حمایت نشود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: چالش اول کشور در بین صد چالش، آب است.

ایسنا نوشت، زهره الهیان روز شنبه ۲۱ خرداد در بازدید از واحدهای پارک علم و فناوری البرز گفت: اکنون رویکرد جهانی به سمت استفاده از گیاهان دارویی است و ما هم به عنوان کشوری که گونه‌های گیاهان دارویی منحصر به فرد و اقلیم مناسب با این موضوع داریم، باید هر چه بیشتر به این سمت روی بیاوریم زیرا می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.

وی تأکید کرد: پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در زمینه درمان ناباروری از طریق طب سنتی نیز فعالیت کند.

وی همچنین با اشاره به موضوع آب تصریح کرد: چالش اول کشور در بین صد چالش، آب است. کم لطفی است که به ظرفیت دانشی در زمینه آب شیرین کن‌ها حمایت نشود. تلاش می‌شود با وزارت نیرو و صنعت پیگیری هایی داشته باشیم و حمایت لازم این وزارتخانه از آب شیرین کن‌ها وجود داشته باشد. در سیستان و بلوچستان مهاجرت مردم مرز نشین به دلیل بحران آب می‌تواند مشکل ساز باشد.

وی افزود: اکنون به واسطه جنگ روسیه و اوکراین مشکل جدی در زمینه محصولات استراتژیکی چون گندم وجود دارد و این مشکل به دلیل کشت نشدن گندم در زمان فعلی، در ۶ ماه آینده بحران خود را نشان می دهد. نیاز است تا به صورت دانش بنیان در این زمینه ورود شود.

این نماینده مجلس همچنین بر تولید انبوه بذر هیبرید با توجه به ارزش افزوده بالای آن تأکید کرد.

الهیان همچنین در زمینه درمان اقدامات جهاد دانشگاهی در زمینه درمان ناباروری گفت: در قانون جوانی جمعیت این بحث دیده شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف شدند که مراکز درمان ناباروری را تاسیس کنند و اتفاق خوبیست که در جهاد دانسگاهی به این موضوع پرداخته می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.