کد مطلب: ۵۶۶۶۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آب کدام مشترکان جیره‌بندی می‌شود؟

آب کدام مشترکان جیره‌بندی می‌شود؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران امروز به مشترکان پر مصرف هشدار داده بود که دسترسی آنها به شبکه آب قطع می‌شود. پیگیری‌های تجارت‌نیوز از این سازمان، حاکی از آن است که بنا شده آب مشترکانی قطع شود که ۳۰ مترمکعب آب در ماه مصرف می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرانجام سازمان آب و فاضلاب تصمیم به قطع آب مشترکان پرمصرف گرفت. محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران صبح امروز در گفتگویی با ایسنا به مشترکان پر مصرف هشدار داده بود که آب این مشترکان قطع می‌شود.

طبق پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مشترک پر مصرف مشترکی است که در هر دوره یک ماهه، بیش از دو برابر استاندارد آب مصرف کند.

بنا به گفته بختیاری، مدیر آب و فاضلاب استان تهران از ابتدای تیرماه برای ۲۰۰ هزار مشترک بدمصرف و پرمصرف تهرانی، اخطار مکتوب صادر شده و چنانچه میزان مصرف خود را در این مدت کنترل نکرده باشند، در روزهای آینده روزانه بین ۲ تا ۵ ساعت آب این مشترکان قطع می‌شود.

روابط عمومی سازمان آب و فاضلاب تهران به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد که الگوی مصرف برای هر خانواده در تهران ۱۴ متر مکعب است و این یعنی هر مشترک که تا ۱۴ مترمکعب مصرف می‌کند، مصرف استاندارد آب و بر پایه الگوی مصرف دارد.

بنابراین، طبق این الگوی مصرف، اگر مشترکی بیش از دو برابر یعنی، ۳۰ مترمکعب آب مصرف کند، مشترک پر مصرف است و سازمان آب و فاضلاب قرار است با این افراد برخورد کند و نه افرادی که مصرف کمتری دارند.

سازمان آب و فاضلاب تهران اما به بهای نازل آب انتقاد دارد و گزارش داده است که آب این قدر ارزان است که حداکثر میزان قبض در استان تهران، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است.

هرچند که این سازمان اعلام کرده است بیشتر مشترکان به الگوی مصرف پایبند هستند اما گفته شده در مقایسه با قبل از کرونا، مصرف آب بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر شده است.

البته این سازمان اعلام کرده که در سه ماه ابتدایی امسال ۵۴۳۹ رشته انشعاب غیرمجاز آب در سطح استان تهران شناسایی شده که ۲۵۸۳ رشته انشعاب پس از اخذ جریمه و طی مراحل قانونی خرید انشعاب به مجاز تبدیل و ۱۲۹۰ رشته انشعاب به صورت کامل قطع و متخلفان جریمه شدند.

برای مطالعه بیشتر درباره بحران آب گزارش « میزان خسارت خوزستان از خشکسالی » را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.