کد مطلب: ۸۶۸۶۵۷

دود آتش سوزی هورالعظیم برخی شهرهای خوزستان را فراگرفت

دود آتش سوزی هورالعظیم برخی شهرهای خوزستان را فراگرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان دود ناشی از آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب بین‌المللی هورالعظیم را دلیل آلودگی هوای ۳ شهر استان اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، داوود میرشکار در تشریح دلیل وجود دود غلیظ در آسمان و آلودگی هوا در سه شهر استان خوزستان بیان کرد: ساعت ۲۴ شامگاه ۲۹ شهریورماه مشاهده دود غلیظ در شهرهای سوسنگرد، هویزه و اهواز گزارش شد.

وی افزود: این دود ناشی از وقوع آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب بین‌المللی هورالعظیم است و با توجه به خاموش شدن آن شاهد بهبود وضعیت هوا در ساعات آینده خواهیم بود.

میرشکار با بیان اینکه از ۴ تا ۷ شهریور امسال ۴۸۰ هکتار و در ۲۷ شهریور ۱۵۰ هکتار از بخش عراقی تالاب هورالعظیم در آتش سوخت، ادامه داد: آتش‌سوزی به بخش ایرانی تالاب سرایت نکرده است و مشکلی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: طرف عراقی هیچ‌گونه اقدام مؤثری برای جلوگیری از آتش‌سوزی انجام نمی‌دهد و مکاتبه‌های ملی و با وزارت امور خارجه انجام شده و منتظر طی شدن روال دیپلماتیک برای رفع مشکل هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: حداکثر غلظت آلودگی هوا در اهواز در ساعت ۲ بامداد امروز به ۲۰۶ AQI رسید و آلودگی در ساعت ۱۰ صبح امروز به ۱۶۱ AQI یافت و در وضعیت ناسالم قرار دارد، ضمن اینکه حداکثر غلظت آلودگی در سوسنگرد در ساعت ۲۴، ۸۷ میکروگرم در متر مکعب ثبت شده است و در حال حاضر شاخص آلودگی ۹۸ AQI و در وضعیت قابل قبول است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.