کد مطلب: ۷۸۹۱۸۴

آخرین اخبار سیاسی امروز/ روسیه ۲۳ انگلیسی را تحریم کرد

آخرین اخبار سیاسی امروز/ روسیه ۲۳ انگلیسی را تحریم کرد

آخرین و مهم‌ترین اخبار سیاسی امروز جمعه، 26 اسفندماه را در این خبر می‌خوانید. کنفرانس گفت‌وگو در بغداد هفته آینده با حضور ایران و چند کشور منطقه برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهم‌ترین اخبار سیاسی امروز 26 اسفند را در ادامه بخوانید.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: با توجه به استفاده فعال دولت انگلیس از ابزار تحریم و محدودیت‌های یک‌جانبه این کشور علیه افراد و سازمان‌های روسی و همچنین تلاش‌های همه جانبه انگلیس برای پشتیبانی نظامی و فنی از اوکراین، مسکو تصمیم گرفت تا تعدادی از نیروهای مسلح انگلیس، سازمان‌های تبلیغاتی، قوه قضائیه و سیستم کیفری این کشور که در مجموع ۲۳ نفر هستند را در لیست سیاه قرار دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: درمیان افراد تحریم شده, افسران نیروهای مسلح انگلیس قرار دارند که از زمان شروع عملیات نظامی ویژه به نیروهای نظامی اوکراین آموزش داده‌اند. (ایرنا)

کنفرانس گفت‌وگوی بغداد با حضور ایران برگزار می‌شود

میدل ایست نیوز نوشت: کنفرانس گفت وگوی بغداد، تجمعی برای گفت وگو است که سالانه در بغداد برگزار می شود و میزبان ده‌ها مسئول سیاسی، امنیتی، تاجر و شخصیت آکادمیک از عراق، منطقه و جهان است که به تبادل نظر درباره چالش های مختلف می پردازند.

نخستین کنفرانس گفت وگوی بغداد در ژانویه ۲۰۱۷ و چهارمین کنفرانس گفت وگوی بغداد نیز در اوت ۲۰۲۱ برگزار شد.

کنفرانس امسال با حمایت و تحت نظر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و نظارت مشاور امنیت ملی عراق برگزار می شود.

این رسانه افزود: از طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات، هاکان فیدان، رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، علی مملوک، معاون امور امنیتی رئیس جمهور سوریه، محمد المسند، مشاور امور امنیت ملی امیر قطر، عبدالعزیز الهویرینی، رئیس امنیت کشور عربستان و احمد طوقان، رئیس سرویس اطلاعاتی اردن برای حضور در این کنفرانس دعوت شده است.

وزیر امور خارجه در سفر اخیر خود به بغداد و دیدار با مشاور امنیت ملی عراق از سفر قریب الوقوع دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق برای امضا سند همکاری امنیتی خبر داد. (منبع: ایرنا)

آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بیانیه مشترک دادند

چهار کشور آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کردند که به عادی سازی روابط خود با نظام سوریه نخواهند پرداخت.

این چهار کشور غربی در بیانیه خود مدعی شدند: «نظام اسد جنایت‌های فجیعی علیه ملت خود مرتکب می‌شود و به تروریست‌ها اجازه می‌دهد تا امنیت منطقه را تهدید کنند».

در بیانیه آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس آمده است: «تا زمانی که پیشروی به سوی راه حل سیاسی وجود نداشته باشد، هرگز به عادی سازی روابط با نظام اسد نپرداخته و تحریم‌ها را بر نخواهیم داشت».

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که نیروهای اشغالگر آمریکایی چند سالی است که در مناطقی که تحت سیطره کُردهای مسلح بوده مستقر هستند و به غارت نفت و مواد غذایی سوری‌ها در این مناطق می‌پردازند. (منبع: فارس)

گفت‌وگوی تلفنی بورل و نخست وزیر قطر

بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تلفنی گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای و در رأس آنها تحولات فلسطین و آخرین تحولات در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران گفت وگو کردند.

پیش‌تر نیز بورل با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخصوص گفت وگو برای لغو تحریم‌ها، وضعیت اوکراین و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران رایزنی کرده بود. (منبع: ایرنا)

کره شمالی واشنگتن و سئول را تهدید کرد

کیم جونگ اون پس از پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۷ در پیامی که بامداد جمعه از رادیو دولتی کره شمالی پخش شد، افزود: من به کار خود ادامه خواهم داد تا اطمینان حاصل کنم که ایالات متحده و کره جنوبی که آشکارا با جمهوری ما دشمنی دارند، متوجه بی‌احتیاطی خود در انجام رزمایش‌های بزرگ نظامی که اغلب در منطقه شبه جزیره کره انجام می‌دهند، شوند.

وی واشنگتن و سئول را تهدید کرد که در صورت ادامه تحریکات نظامی خود علیه کره شمالی، با اقدامات متقابل این کشور مواجه خواهند شد.

رهبر کره شمالی همچنین در پیام خود متعهد شد: به سلاح هسته‌ای با سلاح هسته‌ای و به رویارویی آشکار با رویارویی آشکار پاسخ خواهیم داد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی بامداد امروز (جمعه) خبر داد که کره شمالی یک موشک دور برد بالستیک به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

یک مقام کره جنوبی گفت که به نظر می‌رسد موشک شلیک شده شبیه به جدیدترین موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) کره شمالی با نام هواسونگ-۱۷ باشد.

پیونگ یانگ در ماه‌های گذشته چندین آزمایش موشکی و رزمایش برگزار کرده است که هدف از آنها تقویت بازدارندگی هسته‌ای و عملیاتی کردن کامل تسلیحات بیشتر توسط ارتش این کشور عنوان شده است.

رهبر کره شمالی جمعه گذشته به ارتش این کشور دستور داد تا رزمایش‌های بیشتری برای آمادگی در یک «جنگ واقعی» انجام دهد.

حزب حاکم کارگران کره شمالی نیز یکشنبه در پاسخ به اقدامات آمریکا و کره جنوبی، تدابیر عملی و مهمی برای بازدارندگی جنگی اتخاذ کرد. (منبع: ایرنا)

انهدام اهداف هوایی در رزمایش دریایی مرکب 2023

مصطفی تاج الدینی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش، گفت: در ادامه رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 ایران، چین و روسیه، در شمال اقیانوس هند، شب گذشته عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی که از مهم‌ترین تمرینات دریایی به شمار می‌رود توسط یگان‌های شرکت کننده با موفقیت انجام شد.

وی اظهار داشت: عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی مستلزم هماهنگی و دستورات جز به جز است. سناریوی این تمرین بر پایه یک زبان تاکتیکی مشترک بین نیروهای دریایی ایران متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران و همچنین نیروهای دریایی کشورهای چین و روسیه طراحی و با موفقیت اجرا شد.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023، با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه از ساعات پایانی شب گذشته در منطقه شمال اقیانوس هند آغاز شد.

هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان سه کشور و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک عنوان شده است.

گفتنی است این چهارمین رزمایش از رزمایش‌های مرکب سه کشور ایران، چین و روسیه در سال‌های گذشته است. (تسنیم)

سی‌ان‌ان ادعا کرد: یک پهپاد چینی در شرق اوکراین ساقط شد

پایگاه خبری سی ان ان از ساقط شدن یک پهپاد ساخت چین در شرق اوکراین خبر داده است.

سی ان ان مدعی شده، نظامیان اوکراینی اخیرا با استفاده از سلاح اتوماتیک AK-47 یک هواپیمای بدون سرنشین چینی از نوع «میوگین-5» را ساقط کرده‌اند. این پهپادها در شهر شیامین در سواحل شرقی چین ساخته می‌شود.

براساس این گزارش، برخی از متخصصان فنی نظامی می‌گویند که به این پهپادها، پهپادهای «علی بابا» می‌گویند چرا که در بازار چین روی وبسایت «علی بابا» به قیمت 15 هزار دلار در معرض فروش قرار دارد.

سی ان ان می‌گوید، این یک نمونه دیگر از پهپادهای غیرنظامی است که از زمان آغاز جنگ اوکراین مسلح و مجهز شده است که نشانه‌ای از تغییر الگوی جنگها است.

مقامات چینی ارسال هرگونه سلاح به طرفین جنگ اوکراین را رد کرده‌اند. «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت که واشنگتن هنوز هیچ کمک نظامی از چین به روسیه ثبت نکرده است. (فارس)

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در چهل‌ و‌ نهمین نشست شورای وزیران سازمان همکاری اسلامی که از روز گذشته در نواکشوت -پایتخت موریتانی- آغاز شده است، گفت که ما از صلح در یمن و تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس کامل و دائمی در آن کشور حمایت می‌کنیم. وی در ادامه افزود: روند سیاسی و مذاکرات بین عربستان سعودی و دولت نجات ملی یمن آغاز شده است.

وزیر خارجه عربستان سعودی به توافق احیای روابط با ایران نیز اشاره کرد و گفت که گفت‌وگو با ایران بر اساس احترام به حاکمیت کشورها و حسن همجواری است. فیصل بن فرحان با بیان اینکه کشورش از گفت‌وگو حمایت می‌کند، افزود: ما بیش از دو سال است که با برادران ایرانی در بغداد، مسقط و پکن گفت‌وگو کردیم. (تسنیم)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا کنه ریل تفاهم وحرکت رو به جلو ی ایجاد اعتماد و همکاری با کشورهای عربی را طوری کار بذارید و مواظبت کنید که دیگه کسی نتونه خرابش کنه *( بنابر این باید مواظب عوامل کار خراب کن باشید) این عوامل میتونه داخلی باشه یا خارجی باشه*