خبر فوری:

کد مطلب: ۴۲۲۹۰۹

آخرین اخبار سیل سیستان و بلوچستان / ۴ روستا تخلیه شد

آخرین اخبار سیل سیستان و بلوچستان / 4 روستا تخلیه شد

حدود سه روز از اوج گرفتن بارندگی در استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد و سیل مناطق زیادی از این استان را فراگرفته است؛ اطلاعات بیشتر در این گزارش آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، استان سیستان و بلوچستان چند روز است که گرفتار سیلاب است، جزئیات این اتفاق از زبان رسانه‌های دیگر به این شرح است.

عباس ارجمندی، مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان به ایسنا گفت: راه ارتباط 350 روستا در جنوب سیستان و بلوچستان به علت سیلاب قطع شده است. در بارندگی های اخیر در 102 روستای جنوب استان، پل ها، تاسیسات برق و شبکه های آبرسانی به شدت آسیب دیده است.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از کشته شدن یک تن در استان هرمزگان و مفقود شدن یک تن در سیستان و بلوچستان طی حوادث جوی ٧٢ ساعت گذشته خبر داد.

احد وظیفه، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی درباره علت تغییر الگوی بارش‌ها در کشور اظهار کرد: در درجه اول می‌توان به این موضوع اشاره کرد که آب و هوا و اقلیم به‌صورت جهانی همواره تغییرپذیر است همچنین تغییرات اقلیمی الگوهای جوی را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده است.

مرضیه معین افشار، دبیرستاد مدیریت بحران فرمانداری ویژه زابل گفت: بارندگی های مجموع دو روز گذشته در منطقه سیستان خسارتی را در پی نداشته است.

وی، میزان بارندگی در سطح منطقه سیستان از اولین روز بارندگی در ۲۰ دیماه تا ساعت 6:30 صبح امروز یکشنبه ۲۱ دیماه در ایستگاه هواشناسی مستقر در فرودگاه زابل، ۱۳ و نیم میلیمتر، زهک ۲۲ و نیم میلیمتر، میلک ۲۵ ونیم میلیمتر، محمدشاه کرم ۲۱ میلیمتر، تیمور آباد ۱۹ ونیم میلیمتر، چرک ۱۸ ونیم میلیمتر، هیرمند و جزینک ۱۶ و نیم میلیمتر، نیمروز ۱۵ و هامون ۱۰ و نیم میلیمتر بارندگی اعلام کرد.

مجتبی شجاعی، فرماندار دلگان گفت: خسارت بسیار زیاد مادی و زیرساختی و همچنین تلفات احشام و دام مردم و آسیب به برخی واحدهای مسکونی و مزارع و موتورهای کشاورزی وارد کرده است.

به دنبال وقوع بارش های سنگین و مداوم طی دو شبانه روز اخیر شهر خاش و نقاط روستائی و عشایری در این شهرستان وضعیت بحرانی به خود گرفتند. با توجه به حجم بالای بارش ها شهر خاش دچار آبگرفتگی شدید شده و به زیر آب رفته و مناطق روستایی هم همین وضعیت را دارند.

بارندگی برای دومین روز مدارس 12 شهر سیستان و بلوچستان را تعطیل کرد.

تردد در محور ترانزیتی خاش به زاهدان بدون زنجیر چرخ میسر نیست.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در مجموع سه نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند که یکی از این افراد در استان سیستان و بلوچستان غرق شده است. در استان هرمزگان نیز یک تن به علت غرق شدن در رودخانه و یک نفر به علت ریزش آوار در روستای حاجی آباد جان خود را از دست داده است.

7 4 1

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان درباره سدهای در دست بهره‌برداری استان گفت: در حال حاضر تعداد ۷ سد مخزنی و ۲۳ سد تغذ یه‌ای با ظرفیت حدود ۲ میلیارد مترمکعب وجود دارد که قادر است این سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها را ذخیره و کنترل نماید.(مهر)

وی افزود: در جریان این بارندگی‌ها سد خیرآباد نیکشهر پس از هشت سال، سد زیردان چابهار برای اولین بار پس از احداث و سدهای پیشین و شیء کلک چابهار سرریز کرده‌اند.

میزان بارندگی در استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال آبی جاری (از اول مهر ماه تا ۱۹ دی ماه ۹۸) ۶۹.۷ میلیمتر بوده است. این در حالی است که میزان بارندگی متوسط دراز مدت (نرمال) این استان ۳۱.۹ میلیمتر و میزان بارندگی در سال گذشته آبی ۳.۹ میلیمتر بود. طبق اطلاعات به دست آمده رشد بارندگی هزار و ۶۸۷ درصدی را در استان سیستان و بلوچستان شاهد بوده ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان عنوان: از همین رو تاکنون به یک هزار و ۱۷۳ فرد آسیب دیده از سیلاب در قالب ۲۸۵ خانواده در ۲۷ روستا در سطح استان توسط جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان امداد رسانی انجام شده است.

چهار روستا در جنوب سیستان و بلوچستان تخلیه شد.

ارتباط مخابراتی شهرستان فنوج و بخش بنت از توابع شهرستان نیکشهر در جنوب استان بر اثر بارش باران، سیلاب و بسته شدن مسیرها قطع شده است.(تسنیم)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.