کد مطلب: ۶۴۳۶۶۳

آخرین اخبار از هوای پایتخت/بحران در راه است

آخرین اخبار از هوای پایتخت/بحران در راه است

کارشناسان هواشناسی می‌گویند این تازه اول کار است و دست کم تا پایان مرداد باید به طور متناوب در این هوا دم زنیم؛ هوایی که بوی مرگ می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در یادداشت سردبیر روزنامه اطلاعات آمده است: «تهران و چند شهر دیگر از روز گذشته درگیر گرد و خاک ناشی از تغییرات اقلیمی در کشور عراق شده‌اند؛ به طوری که شرایط پایتخت خطرناک‌تر اعلام شده و دولت از مردم خواست از خانه بیرون نیایند. این همان غباری است که از چشمه‌های غبار عمدتاً در عراق و نیز سوریه و شمال عربستان برمی‌خیزد و در چند سال اخیر استان‌های غربی و جنوبی را آلوده می‌کرد و اینک دو - سوم کشور را گرفتار کرده است. کارشناسان هواشناسی می‌گویند این تازه اول کار است و دست کم تا پایان مرداد باید به طور متناوب در این هوا دم زنیم؛ هوایی که بوی مرگ می‌دهد.

بعد از آلودگی هوا و کرونا، حالا شهروندان تهرانی و لااقل دوازده استان دیگر باید با گرد و خاک هم مقابله کنند. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا درباره وضعیت نامطلوب آب‌وهوا می‌گوید: همان طور که قبلاً هشدار داده بودیم یک توده گرد و خاک از سوی سوریه و عمدتاً از سمت کشور عراق که تحت تأثیر این پدیده است؛ به علاوه وزش باد شدیدی که از دیروز در تهران و سایر نقاط داشتیم دست‌ به‌ دست هم دادند که گرد و خاک را به وجود بیاورد.

کارشناسان هواشناسی معتقدند، کاهش بارندگی‌ها و خشک‌شدن فزاینده خاورمیانه از جمله عراق، ایران، سوریه، عربستان، کویت علت اصلی بلندشدن خاک‌های نرم از زمین است و این اتفاق هم تکرار و هم تشدید خواهد شد.

کاهش فزاینده بارندگی‌ها در منطقه ما تحت تأثیر تغییرات اقلیمی است که اینک به‌واقع در زمره خطرناک‌ترین پدیده‌ها، جدای از جنگ شناخته می‌شود. ناسا گزارش داده است که تا ۱۵ سال آینده مناطق وسیعی از خاورمیانه از جمله بخش‌های قابل توجهی از ایران غیر قابل سکونت می‌شود.

کارشناسان سازمان ملل پیش‌بینی کرده‌اند اگر دولت‌ها به تعهداتی که در اجلاس گلاسکو در خصوص کاهش گازهای گلخانه‌ای و کربن داده‌اند، عمل کنند می‌توان امیدوار بود دمای زمین تا سال ۲۱۰۰ حدود ۱.۵ درجه سانتیگراد افزایش یابد که نسبت به سرعت فعلی افزایش دما، میزان کمتری است. در غیر این صورت یک فاجعه اقلیمی اتفاق می‌افتد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کاسبان تحریم

    عوضش امنیت داریم!!!!