کد مطلب: ۴۳۲۵۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اطلاعات از ویروس کرونا در ایران / ۴۳ مبتلا و ۸ کشته تا یکشنبه ۴ اسفند

آخرین اطلاعات از ویروس کرونا در ایران / 43 مبتلا و 8 کشته تا یکشنبه 4 اسفند

پس از اعلام رسمی ورود ویروس کرونا به ایران در هفته گذشته، اخبار متعددی از این بیماری منتشر شده است. تاکنون چند نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و این ویروس به کدام شهرهای ایران سرایت کرده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از اعلام رسمی ورود ویروس کرونا به ایران در هفته گذشته، اخبار متعددی از این بیماری منتشر شده است. تاکنون چند نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و این ویروس به کدام شهرهای ایران سرایت کرده است؟

روز چهارشنبه اخیر رسما اعلام شد کرونا به ایران رسید و دو نفر در ایران بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

پنجشنبه هم ایسنا گزارش داد: بر اساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کرووید۱۹ تایید شده و بیماران مذکور در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند. بر اساس گزارش اعلام شده هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا به کرونا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ما است. با احتساب این موارد تعداد مبتلایان کرووید۱۹ تایید شده در کشور به پنج نفر می‌رسد. البته این اخبار تا پیش از ظهر روز جمعه دوم اسفند ما بود. از روز جمعه تا امروز اوضاع چطور شده است؟

کیانوش جهانپور ، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این باره به ایسنا گفت: در میان موارد تحت بررسی و تحت نظر تا پیش از ظهر امروز که نتایج قطعی آزمایشگاهی آن نیز به دست ما رسیده، تعداد ۱۵ نفر جدید مبتلا به ویروس کرونای جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۷ نفر در قم، ۴ نفر در تهران، ۲ نفر در گیلان و یک نفر در استان مرکزی و یک نفر در تنکابن بوده‌اند. از این ۱۵ نفر که طی ظهر روز گذشته تا پیش از ظهر امروز شناسایی شده‌اند، متاسفانه سه نفر هم جان خود را از دست دادند.

وی گفت: بنابراین با احتساب این ۱۵ نفر، در مجموع ۴۳ نفر بیمار مبتلا به کروناویروس جدید تشخیص داده شده که ۸ نفر از این عزیزان ظرف روزهای گذشته جان خود را از دست دادند.

اخبار جدید از کرونا در ایران

امروز هم این اخبار از کرونا در ایران منتشر شده است:

ـ رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر در حساب توییتری خود از مراجعه به بیمارستان برای انجام تست کرونا خبر داد.

ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روز گذشته ۱۹ مورد مشکوک به کرونا شناسایی شد که آزمایش آنها منفی اعلام شد.

ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حدود ۳ یا ۴ بیمار به دلیل بیماری های تنفسی فصلی از قبل در بیمارستان های کرمان بستری بودند که همچنان بستری آنها ادامه پیدا کرده است ضمن آنکه حدود ۲ مسافر دارای علائم سرماخوردگی نیز به عنوان مضنون به این بیماری تحت مراقبت هستند اما در مجموع تاکنون در بیمارستان های کرمان کسی مبتلا به کرونا ثابت نشده است.

ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از لغو تمامی برنامه‌ها و نشست‌های فرهنگی و هنری استان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

ـ تمامی مراکز آموزش‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی مشهد، از فردا 5 اسفند ماه تا پایان هفته جاری تعطیل است.

ـ دبیرخانه شورای فضای مجازی استان فارس با صدور اطلاعیه‌ای به انتشار دهندگان اخبار جعلی در خصوص بیماری کرونا ویروس جدید، هشدار داد.

ـ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ماسک و محلول شوینده از سوی هیات امنا ارزی وزارت بهداشت تهیه شده و ظرف چند روز آینده به تمام دانشگاه ها، ارسال و در سطح داروخانه ها توزیع می شود.

ـ فرماندار اهواز از احتمال تعطیلی مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌های این شهرستان تا پایان هفته جاری خبر داد.

ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد طی ابلاغیه‌ای به شهرداران استان بر انجام اقدامات لازم به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در اماکن و فضاهای عمومی و وسایل نقلیه عمومی توسط شهرداری‌ها تاکید کرد.

ـ رئیس دانشگاه تبریز گفت: خوشبختانه هیچ مورد مشکوکی در دانشگاه تبریز دیده نشده و شایعات در این خصوص واقعیت ندارد.

ـ با اعلام رسمی وزارت بهداشت 7 قمی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایسنا، از میان موارد تحت بررسی که ظرف روز گذشته و قبل از ظهر امروز مورد آزمایش قرار گرفتند، ابتلای ١۵ نفر به کووید ١٩ قطعی اعلام شد.
٧ نفر از این موارد در قم، ۴ نفر در تهران، ٢ نفر گیلان، یک نفر مرکزی و یک نفر در تنکابن، مبتلا شده‌اند. متاسفانه از این ١۵ نفر تاکنون ٣ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
با احتساب این ١۵ نفر، درمجموع، در کشور ۴٣ نفر مبتلا به کرونا ویروس جدید شناسایی شده و ٨ نفر نیز طی روزهای اخیر، جان خود را از دست داده‌اند.

ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل از ترخیص نخستین بیمار مشکوک به کرونا با حال عمومی خوب در این شهرستان خبر داد.

ـ مسئول روابط عمومی آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از تعطیلی تمامی کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خبر داد.

ـ سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از آمادگی برای همکاری بیش از پیش خود با وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از شیوع گسترده‌تر کرونا ویروس در سطح کشور خبر داد.

ـ به منظور رفع نگرانی‌ها و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمام کلاس های آموزشی دانشگاه یزد تعطیل شد.

ـ مدارس آذربایجان غربی تا پایان هفته در دو شیفت صببح و بعدازظهر تعطیل شد.

ـ «شب گردشگری ایران و چین» به‌دنبال شیوع وبروس کرونا و جلوگیری از سرایت آن، لغو شد.

ـ برای مقابله با ویروس کرونا از هفته گذشته تا کنون به طور مرتب کلاس‌های درس دانشگاه و خوابگاه‌ها ضدعفونی می‌شود.

ـ وزیر بهداشت،پیرو دستور رییس جمهور مبنی بر تشکیل "ستاد ویژه مدیریت پیشگیری از آلودگی با ویروس کرونا"؛ در حکمی دکتر ایرج حریرچی را به عنوان دبیر این ستاد مذکور منصوب کرد.

ـ با اعلام رسمی وزارت بهداشت 7 قمی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تایید ابتلا و مرگ یک نفر بر اثر بیماری کرونا ویروس در این استان گفت: مرگ یک مسافر تهرانی در یکی از بیمارستان شهرستان تنکابن تایید شد.

ـ روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با صدور اطلاعیه‌ای، مشاهده ابتلا به ویروس کرونا در بندر شهید رجایی را تکذیب کرد.

ـ در شرایطی که شیوع و ابتلا به کرونا این روزها در کشورمان خبرساز شده است، به نظر می‌رسد تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای از دست ندادن فرصت حضور در گزینشی اول، به زودی راهی کشور دیگری خواهند شد.

ـ مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای جلوگیری از شیوع و گسترش کرونا در استان، نظارت ماموران بهداشتی بر سلامت اماکن عمومی و مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی شدت گرفته است.

ـ براساس اعلام مسئولان گلستان برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری ویروسی کرونا تمامی دانشگاه‌های استان تا آخر هفته جاری تعطیل است.

ـ مسابقات تنیس جام حذفی کشور که از روز گذشته در جزیره کیش آغاز شده است به دلیل شیوع ویروس کرونا از فردا لغو و به زمان دیگری موکول می‌شود.

ـ مجلس شورای اسلامی فردا برای بررسی ابعاد و میزان شیوع و کنترل بیماری کرونا جلسه غیر علنی دارد.

ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کرونا ویروس دو تا ۹ ساعت می تواند در محیط، زنده بماند.

ـ به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا طبق دستور العمل وزارت ورزش و جوانان کلیه مسابقات ورزشی و کلاس‌ها آموزشی تا اطلاع ثانوی لغو شد.

ـ استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تعدادی مراجعه‌کننده در خصوص ابتلا به ویروس کرونا در استان ثبت شده و از این افراد آزمایشاتی گرفته شده که تاکنون ابتلای هیچ یک اثبات نشده است.

ـ سرپرست سازمان لیگ والیبال در واکنش به لغو دیدار دو تیم شهرداری ورامین و سایپا تهران گفت: باید دید چه اتفاقی رخ داده که این دیدار را لغو کرده اند، داورزنی پیگیر موضوع است.

ـ استاندار ایلام بر لزوم محدود کردن رفت و آمدهای غیرضروری برای پیشگیری از کرونا در استان تاکید کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.