کد مطلب: ۴۲۱۶۸۲

گزارش تجارت‌نیوز از قیمت‌ها در معاملات سه‌شنبه

ارزش دلار کمتر شد / آخرین روند طلای جهانی و پیش‌بینی آن تا پایان ۲۰۲۰

ارزش دلار کمتر شد / آخرین روند طلای جهانی و پیش‌بینی آن تا پایان 2020

علی‌رغم ادامه نگرانی‌ها از افزایش تنش‌های سیاسی در منطقه، در معاملات روز سه‌شنبه شاخص دلار با 0.2 درصد افت در سطح 96.623 واحد قرار گرفت. قیمت جهانی طلا نیز 0.2 درصد کاهش یافت.

به‌دنبال نگرانی‌ها از افزایش تنش‌های سیاسی در خاورمیانه و افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، فرانک سوئیس در معاملات روز سه‌شنبه در برابر دلار 0.5 رشد کرد. هر فرانک در معاملات روز سه‌شنبه به‌ازای 0.9679 دلار معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ین ژاپن هم که روز گذشته در برابر دلار به بالاترین سطح سه ماه گذشته رسیده بود، اندکی عقب‌نشینی کرد. با این حال، هیجان ناشی از تشدید تنش‌ها در بازار همچنان پابرجاست.

هر دلار آمریکا امروز به‌ازای 108.42 دلار مبادله شد.

در عین حال، در حالی که رویترز و سایر رسانه‌ها خبر از خروج نیروهای آمریکایی از عراق داده بودند، وزیر دفاع آمریکا، مارک اسپر، اعلام کرد در حال حاضر تصمیمی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق گرفته نشده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، امروز با 0.2 درصد افت در سطح 96.623 واحد قرار گرفت.

همچنین افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی رشد یورو و پوند انگلیس را هم به همراه داشت. هر پوند انگلیس در معاملات روز سه‌شنبه به‌ازای 1.3170 دلار و و هر یورو به‌ازای 1.1196 دلار معامله شد.

با کاهش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک، روز گذشته هر اونس طلا به سقف هزار و 583 دلار هم رسید. اما این قیمت پابرجا نماند و در نهایت کار خود را در قیمت هزار و 575 دلار به پایان رساند.

امروز نیز قیمت جهانی طلا با 0.2 درصد کاهش به هزار 562 دلار رسید.

شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن سَکس در پیش‌بینی سه‌ماهه، شش‌ماهه و 12 ماهه خود قیمت هزار و 600 دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه با ۰٫1 درصد کاهش به 896.18 تن رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.