کد مطلب: ۴۹۳۶۷۶

آن روی افت سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۳ آذر ۹۹ چقدر بود؟

آن روی افت سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 3 آذر 99 چقدر بود؟

روز گذشته سکه به قیمت 11 میلیون و 800 هزار تومان رسید تا  قیمت در بازار مسکوکات گرانبها در دومین روز از تعطیلات کرونایی نوسان چندانی نداشته باشد. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲ آذر با 9,700 تومان کاهش، یک میلیون و 130 هزار و 300 تومان معامله شد.

در همین مورد دنیای اقتصاد نوشت: بازارهای جهانی در هفته‌ای که گذشت شاهد افت 4/ 1 درصدی هر اونس طلا بودند. وضعیت اقتصاد جهانی سرمایه‌گذاران بازار جهانی طلا را سردرگم کرده است و انتظار می‌رود قیمت این فلز گرانبها تا ورود محرکی جدی که می‌تواند بسته مالی آمریکا یا زمان مشخص توزیع ویروس کرونا باشد در محدوده خنثی باقی بماند.

در حال حاضر اگرچه هر روز اخبار مثبتی درخصوص واکسن کووید- 19 به بازار مخابره می‌شود اما وضعیت مبهم اقتصاد جهانی مانع از سقوط شدید طلا شده است. بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیز روند کوتاه‌مدت مشخصی در بازار طلا قابل مشاهده نیست. با این حال به نظر می‌رسد خریداران هنوز هم نسبت به آینده خوش‌بین هستند. هر اونس طلا در آخرین معاملات روز جمعه 1870 دلار دادوستد شد.

آن روی افت سکه

روز گذشته سکه به قیمت 11 میلیون و 800 هزار تومان رسید تا قیمت در بازار مسکوکات گرانبها در دومین روز از تعطیلات کرونایی نوسان چندانی نداشته باشد. در این روز بسته بودن بازارهای جهانی سبب شد بازار از جانب متغیر خارجی تغییری را شاهد نباشد و در عوض مهم‌ترین اثر را از کاهش قیمت ارز در بازار موازی خود ببیند.

همین امر سبب شد تا کاهش قیمت سکه در این روز همسو با بهای دلار در بازار آزاد محقق شود و زمینه افت بیشتر این دارایی در کانال 11 میلیون تومان، در صورت مساعد بودن وضعیت بازارهای جهانی در روزهای آتی فراهم شود. با توجه به آنکه افزایش امیدها به مقابله با کرونا توانسته چشم‌انداز صعودی این بازار خارجی را تهدید کند، خوش‌بینانه نخواهد بود اگر تصور کنیم سکه توان تحقق افت بیشتر قیمت را ندارد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاهش حتمی و چشمگیر قیمت ارز رو داریم اما باشیب ملایم به این چند نشانه . برگشت به برجام ، شکسته شدت فشار حداکثری روی ایران و کشورهای دیگه . برگشت پولهای بلوکه شده ، واکسن کورنا و به تبعه آن سقوط آزاد قیمت طلای جهانی و سعود قیمت نفت به ۸۰دلار و راه افتادن اقتصاد جهانی ، وافزایش فروش نفت کشور و برگشت کشورها به بازار داخلی همه این نوید رو خواهد داد که ارزان خواهد شد اون هم به طور حتم ‌. به قشر مرفه کاری نداریم فقط یک توسعه به قشر متوسط و ضعیف که پسنداز خود رو تبدیل به طلا و ارز و خودرو کردن زودتراقدام به فروش بکنن تا بیشتر از این ضرر نکنن وگرنه برای قشر مرفه مشکلی پیش نمیاد چون سود کلان رو بردن .

    • ناشناس

      ایشالله توافق بشه اگه بتونن فقط مرغ کیلو ۳۵ تومانی رو ۲۵ کنند.ساده انقدر نباش

    • ناشناس

      یا خدااا
      شما انگار نمی دونی چه خبره
      اینایی که می گی خیلی رویایی نیست ؟؟؟؟؟؟؟

  • پارسا

    توافقی درکارنیس آمریکامیخادایران تومنطقه دخالت نکنه که ایران محاله بپذیره آمریکامیگه فعالیت هسته ای ممنوع ایران میگه حق مونه کدوم توافق دلتونوخوش نکنین هرروزبدترازدیروز

  • ناشناس

    اینقد ساده نباشید جنس ها روز به روز دارن گرانتر میشوند بلکه خواب ببینیم طلا ارزان بشه جوری که شماها میگید قیمت طلا میاد پایین یعنی قیمت دو کیلو گوشت میشه طلا اگر مرغ برنج روغن گوشت تخم مرغ و بقیه حنس ها ارزون کردن طلا هم ارزون میکنن براتون مگه میشه قیمت جنس ها بالا باشه قیمت طلا پایین فکرش نکنیم بهتره

  • ناشناس

    در به در شدیم والا

  • هادی

    با توجه به آنکه افزایش امیدها به مقابله با کرونا توانسته چشم‌انداز صعودی این بازار خارجی را تهدید کند، خوش‌بینانه نخواهد بود اگر تصور کنیم سکه توان تحقق افت بیشتر قیمت را ندارد.علاقه ی خاصی به پیچوندن جمله ها دارید ؟؟؟

    • ناشناس

      دقیقامن که نفهمیدم چی گفت یکی ترجمه کنه

  • ناشناس

    بهترین فرصت برای خرید سکه و طلا در کف قیمت هستند و دوباره افزایش پیدا می کنند

  • ناشناس

    این قیمتها پیش ازحد رفته بالادیگه عقب گرد نداره بخاطر کرونا سر ملت شیره میزارن