کد مطلب: ۴۵۰۱۷۵

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

آخرین قیمت دلار و طلا در بازارهای جهانی / طلا در بالاترین سطح ۷ سال گذشته به‌ثبات رسید

آخرین قیمت دلار و طلا در بازارهای جهانی / طلا در بالاترین سطح ۷ سال گذشته به‌ثبات رسید

رشد نرخ بیکاری، تهدیدهای جدید ترامپ برای وضع تعرفه بر کالاهای چینی و شیوع موج دوم کرونا موجب رشد دلار و طلا در هفته گذشته میلادی شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در هفته‌ دوم می با رشد ۰٫۶ درصدی مواجه شد و در آخرین روز از معاملات هفتگی در سطح ۱۰۰٫۳۶ واحد ایستاد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سه عامل، رشد نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا، موج دوم شیوع کرونا و تهدیدهای جدید دونالد ترامپ برای وضع تعرفه بر کالاهای چینی از مهم‌ترین دلایل رشد تقاضا برای دارایی‌های امن از جمله دلار بود.

آخرین گزارش‌های اقتصادی منتشرشده در آمریکا نشان می‌دهد، ۲۰٫۵ میلیون نفر در ماه آوریل شغل خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب نرخ بیکاری در این کشور به ۱۴٫۷ درصد -بالاترین میزان از زمان رکود بزرگ تاکنون- رسیده است.

علی‌رغم آنکه فعالیت‌های اقتصادی در بسیاری از کشورهای شرقی و غربی بازگشایی شده‌اند، اما افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شمال چین و کره جنوبی، نگرانی سرمایه‌گذاران از شروع موج دوم و تشدید رکود اقتصادی را به‌دنبال داشته است.

نمودار زیر روند هفتگی شاخص دلار را در هفته گذشته میلادی نشان می‌دهد:

دلار

رشد ۰٫۶ درصدی دلار در هفته دوم می ۲۰۲۰

در عین حال، هر اونس طلا که در اولین روز از معاملات با قیمت هزار و ۷۰۲ دلار معامله می‌شد، روز جمعه به هزار و ۷۴۲ دلار رسید.

تمامی عوامل ذکرشده به‌علاوه نگرانی سرمایه‌گذاران از منفی شدن نرخ بهره در آمریکا از دلایل رشد قیمت جهانی طلا بود.

سه‌شنبه هفته گذشته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده بار دیگر خواستار کاهش نرخ بهره با هدف افزایش رشد اقتصادی این کشور شد.

همچنین، هشدارهای یک مقام ارشد در وزارت بهداشت آمریکا درباره بازگشایی زودهنگام فعالیت‌های اقتصادی مانع از رشد ارزهای پرریسک شد.

نمودار زیر روند هفتگی قیمت جهانی طلا را در هفته گذشته میلادی نشان می‌دهد:

طلا

رشد ۲٫۲۳ درصدی طلا در هفته دوم می ۲۰۲۰

به‌عقیده تحلیلگران، با توجه به عدم قعطیت موجود، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تمایلی به ریسک کردن ندارند. از آنجا که آینده کاملا نامشخص است، طلا نقش دارایی امن را ایفا می‌کند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، تاکنون بیش از ۴٫۵۳ میلیون نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و حدود ۳۰۷ هزار نفر قربانی آن بوده‌اند.

مختل شدن فعالیت‌های اقتصادی و محرک‌های بانک‌های مرکزی و دولت‌ها در سراسر جهان موجب افزایش ارزش فلز زرد شده است.

تحلیلگران بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که طلا در سال جاری میلادی رکوردهای جدیدی ثبت خواهد کرد.

اندرو هکت سردبیر Hecht Weekly Commodity report، اخیرا در گزارشی نوشته است: اصلاح قیمت در بازار طلا همواره موجب شده تا فرصت خرید برای سرمایه‌گذاران فراهم شود و این بار هم با گذشته فرقی ندارد.

به‌گفته او، عقب‌نشینی طلا از کانال هزار و ۷۰۰ دلار می‌تواند نشانه صعودی بودن روند این بازار در آینده باشد.

این تحلیلگر ارشد طلا پیش‌بینی کرده است که در آینده قیمت جهانی طلا تا دو هزار دلار و پس از آن تا سه هزار دلار رشد خواهد کرد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.