کد مطلب: ۴۷۱۲۱۷

آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اعلام شد

آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اعلام شد

رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: شنبه یکم شهریور آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امیدعلی پارسا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۳۱ مرداد آخرین مهلت مقرر قانونی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل مصادف با روز جمعه و تعطیل است لذا براساس قانون، روز شنبه یکم شهریورماه، آخرین مهلت قانونی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی خواهد بود.

وی از مودیان مالیاتی خواست هر چه سریع‌تر نسبت به ارائه اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود اقدام کنند.

پارسا تاکید کرد: کسانی که در موعد مقرر اقدام به ارائه اظهارنامه نکنند مشمول ۳۰ درصد جریمه غیرقابل بخش خواهند شد.

وی گفت: کارشناسان سازمان امور مالیاتی با افزایش ساعت کار اداری در شعب منتخب امروز و روز جمعه همچنین شنبه یکم شهریور آماده ارائه خدمات به مودیان مالیاتی هستند.

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: برای مالیات مقطوع عملکرد که نیاز به ارائه اظهارنامه ندارد نیز افراد تنها با تکمیل یک فرم می‌توانند مراحل پرداخت مالیات را انجام دهند و از طریق الکترونیکی نیز قابل انجام است.

وی ادامه داد: مالیات مقطوع عملکرد مشاغلی که سال گذشته مالیات آن‌ها تا دو و نیم میلیون تومان بوده است امسال بدون افزایش اعمال می‌شود.

پارسا گفت: برای مالیات دو و نیم تا پنج میلیون تومان با چهار درصد افزایش و ۵ تا ۱۰ میلیون تومان با هشت درصد افزایش و بالاتر از ۱۰ میلیون تومان ۱۲ درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.