کد مطلب: ۳۹۶۸۴۷

بررسی تجارت‌نیوز از آخرین کارنامه مالی بانک ملت:

بانکی که بیشتر از سپرده‌هایش، وام می‌دهد / سود خالص هزار میلیاردی بانک ملت در یک ماه

بانکی که بیشتر از سپرده‌هایش، وام می‌دهد / سود خالص هزار میلیاردی بانک ملت در یک ماه

بانک ملت معادل 107 درصد سپرده‌های خود، وام پرداخت کرده که در نوع خود جالب است. میزان درآمد بانک ملت در مرداد ماه از محل وام‌های پرداختی، حدود هزار میلیارد تومان بیشتر از میزان سودی است که به سپرده‌گذاران داده است.

بانک ملت تازه‌ترین کارنامه عملکرد خود را منتشر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک ملت که با نماد بورسی «وبملت» در بازار سرمایه نیز در حال فعالیت بوده، گزارش عملکرد مرداد ماه سال جاری را بر روی سایت کدال قرار داد.

بانک ملت در مرداد ماه سال جاری 121 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است. با تسویه 117 هزار میلیارد تومان از وام‌ها و اعطای وام‌های جدید، مانده تسهیلات این بانک در پایان مرداد ماه امسال به 217 هزار میلیارد رسید.

از میزان وام‌های پرداختی بانک ملت ، کمتر از یک درصد آن معادل 659 میلیارد تومان مربوط به وام‌های قرض‌الحسنه بوده است.

بانک ملت بیش از میزان سپرده‌های خود تسهیلات پرداخت کرده است، به طوری که در پایان مرداد ماه امسال این بانک معادل 107 درصد سپرده‌های خود، وام پرداخت کرده که در نوع خود جالب است. بانک دی تنها ۳۷ درصد از سپرده‌های خود را به پرداخت وام اختصاص می‌دهد.

همچنین بانک ملت در مرداد ماه امسال بیشتر از آنکه شاهد خروج سپرده باشد، سپرده جذب کرده است.

6546

طی دوره مذکور بانک ملت در حالی که موفق شده 466 هزار میلیارد تومان سپرده جذب کند، حدود 461 هزار میلیارد تومان سپرده از دست داده است. در مجموع مانده سپرده‌های بانکی بانک ملت در پایان مرداد ماه امسال به 203 هزار میلیارد تومان رسیده است.

میزان درآمد بانک ملت در مرداد ماه از محل وام‌های پرداختی، حدود هزار میلیارد تومان بیشتر از میزان سودی است که به سپرده‌گذاران داده است.

بانک ملت در مرداد ماه امسال حدود 1.1 هزار میلیارد تومان به سپرده‌گذاران خود سود پرداخته کرده و از سوی دیگر از محل وام‌های اعطایی بیش از 2.1 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

بانک ملت طی پنج ماه اخیر حدود چهار هزار میلیارد تومان درآمد از محل مازاد سود پرداختی و دریافتی کسب کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این سودی ک اینا میگیرن از مردم بدبخت بایدم اینقدر درآمد داشته باشن

  • ناشناس

    لازم نیست تعریف وتمجید بکنین،ی سری به وامهای قرض الحسنه این بانک هم بزنید بد نیست.وام ۳ میلیونی عتبات دانشجویی رو مثلا با بهره ۴ درصد میدن.اول که ۱۲۰ تومن کم میکنن از وام ،حالا برای چی خدا میدونه.بعد هم که تو ۱۸ ماه وام رو با ماهی ۱۸۷۵۰۰تومن پس میگیرن .یعنی برا ۳ میلیون،نزدیک پونصد هزار باید بیشتر بدی اونم تو ۱۸ ماه.به نظر شما این معنای قرض الحسنه درسته؟؟؟؟!!!!!