خبر فوری:

کد مطلب: ۴۶۵۰۱۹

آدرس دسترسی به وام اجاره مسکن

آدرس دسترسی به وام اجاره مسکن

ثبت‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از دیروز آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد که متقاضیان ابتدا باید از طریق ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام اولیه خود را انجام داده و سپس در زمان‌بندی اعلامی در سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس tem.mrud.ir ثبت نام کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثبت‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و به منظور کنترل بازار اجاره، از روز شنبه چهارم مرداد ۹۹ آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پرداخت کمک ودیعه مسکن به منظور ساماندهی بازار اجاره بر اساس تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و اعلام وزارت راه و شهرسازی از دیروز آغاز شده است.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در مناطق شهری طبق اعلام انجام گرفته در تهران ۵۰ میلیون تومان و در سایر کلان‌شهرها ۳۰ میلیون تومان خواهد بود که شامل شهرهای بالای یک میلیون نفر از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه است. برهمین اساس تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سایر شهرها طبق مصوبه انجام گرفته ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده از کرونا بوده و با نرخ سود ۱۳ درصد و با سررسید یکساله به مستاجران واجد شرایط پرداخت می‌شود. طبق اعلام انجام گرفته در دوره قرارداد صرفا سود تسهیلات از سوی مستاجران پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت هستند که اولویت پرداخت کمک ودیعه مسکن شامل ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفری و بیشتر، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و همچنین افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و نیز زنان سرپرست خانوار است.

در اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی تاکید شده متقاضیان دریافت این تسهیلات ابتدا از طریق ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام اولیه خود را انجام داده و سپس در زمان‌بندی اعلامی باید در سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس tem.mrud.ir ثبت نام کنند.

متقاضیان دریافت این تسهیلات لازم است شرایط مندرج در ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی مسکن را داشته باشند که این شرایط عبارت است از داشتن فرم «ج» سبز (عدم استفاده از تسهیلات و امتیازهای دولتی در بخش مسکن تاکنون)، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا.

همچنین متقاضیان باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. بر اساس این گزارش، مدت یک هفته‌ای برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده است و در این مدت واجدان شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن باید از طریق پیامک اقدام به ثبت‌نام کنند.

به همین منظور باید کدملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی ارسال شود. مهلت ثبت‌نام در ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۹ مرداد به پایان خواهد رسید. اطلاعات بیشتر از طریق نشانی www.tem.mrud.ir به متقاضیان اعلام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آسمانی

    سلام آیا قابل تمدید هست این طرح چونکه ما خبردار نشیدیم که ثبت نام ها کی هست برای همین ثبت نام نکردیم راه چاره ای هست آیا ؟ لطفا چواب بدین خواهشنا تمدیدش کنید سپاس