کد مطلب: ۶۵۵۸۶۴

آغاز به کار سامانه هدفمندی یارانه‌ها/ جاماندگان یارانه جدید ثبت‌نام کنند

آغاز به کار سامانه هدفمندی یارانه‌ها/ جاماندگان یارانه جدید ثبت‌نام کنند

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در راستای اجرای تکالیف مقرر در قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه را شامل افراد جدید و جامانده، به‌صورت الکترونیکی آغاز کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده آغاز شد.

سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه می‌باشند، ابتدا لازم است برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی۴۳۸۵۷*۴ را شماره‌گیری کنند. سپس با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند.

زمان ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه و جامانده بر اساس آخرین رقم سمت راست کدملی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برای اعداد زوج و همچنین روز های پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برای اعداد فرد از طریق این درگاه می‌باشد.

درصورتی که این متقاضیان به هر دلیلی موفق به انجام ثبت‌نام در روزهای یادشده نشوند، می‌توانند در روز شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ و یکشنبه ۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند. لازم به ذکر است ثبت‌نام پس از این تاریخ متوقف نمی‌شود و تاریخ جدید برای افرادی که در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام نشوند، متعاقباً اعلام می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت‌نام

برای ثبت‌نام در اختیار داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار،کدملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است.

پس از ثبت‌نام کلیه اطلاعات سرپرستان جهت تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود که در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، یارانه معوقه مطابق با دهک خانوار مربوطه از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

معترضین به دهک‌بندی اعلام‌شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.

بر اساس این فراخوان، افرادی که در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت یارانه قرارگرفته‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد یا مراجعه به درگاه های اعلام‌شده ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من بازنشسته ام یارانه ۴۵ تومنی میگرفتم حالا یارانه من قطع شده در سایت میزنه شما مشمول یارانه نیستید و جزء دهک دهم هستید دارائی شما ماشین ال نود است من ماشین را به قیمت ۳۷ میلیون خریدم تورم بالا رفته گناه من چیست تنها درامد من حقوق بازنشستگی است در سایت نوشته هزینه دهک دهم بالای شانزده میلیون است ما که حقوقمان کمتر از ده تومن است چگونه حساب کردند یک وام ۲۰۰ میلیونی فرزندم بنام من گرفته و خودش قسط میده شاید قسط ان هم جزء هزینه من حساب کردند در صورتی که همکاران من که از نظر دارائی مرا در جیب میگذارند یارانه گرفته اند سایتها هم ناقص است و جای توضیح ندارد

  • ناشناس

    من و همسرم و پسرم یارانه بگیر هستیم ولی دخترم جا مانده هست و یارانه ی جدید هم به ما تعلق نگرفته چرا جوابگو نیستید

  • امیر

    مگه میشه حقوق بازنشسته راده درصد اضافه کرداما
    تورم وگرانی صددرصدآنهم بدون دریافت یارانه

  • ناشناس

    درمورد جداسازی یارانه از خانواده واینکه من خودم سرپرست خودم هستم وجدا ازخانواده زندگی میکنم چ راه حلی هست.

  • ناشناس

    منوهمسرم جوزجاماندگان یارانه هستیم هنوزبهمون تعلق نگرفته چراجوابگونیستین

  • ناشناس

    این کد دستوری چجوری باید وارد بشه
    اصلا معلوم نیست از چپ به راسته از وسط باید شروع کرد؟

  • مجید پارسایی

    سلام. من مجید پارسایی هستم. قبلا هم یارانه و هم معیشتی دریافت میکردم. وحالا هر دو قطع شده. خدا شاهده که اجاره نشین هستم و از خودم خانه هم ندارم 4 نفر هستیم 2 پسر بزرگ دارم که هرکدام موقع ازدواجشان هست. ومن هنوز خانه ندارم. درثبت نا اولیه من را جزء دهک دهم معرفی می‌کند. اجاره نامه های چندین سال قبل تا حالا هست که ارائه دهم. خواهشمندم که یارانه ما را واریز فرمایید. ممنون ومتشکرم

  • مجید پارسایی

    من نه باز نشسته هستم ونه شغلی دارم. قبلا راننده کامیون بودم که در حال حاضر بعلت درد شدید پا و دیسک کمر قادر به انجام کار نمیباشم و فعلا در خانه هستم. و درآمد جزئی داریم که امرار معاش میکنیم. و خدا شاهده که احتیاج به این یارانه دارم. ممنون

  • ناشناس

    سلام مرتضی فرخی پور هستم ایا خبر شما کی وچگونه حواب ادم را میدهد من هر چه کردم مسولین یارانه قبول نکردن که متاجم به نظرم اگه خبر را رابط با مسولین بودن وکتر گشای باشد بهتر وست

  • رضا

    سلام من الان برای پول پوشک بچه ماندم 3 سال است نه یارانه ونه معیشتی دارم نه درامد دارم ونه کار ونه پول