کد مطلب: ۷۳۹۸۱۰

یک بام و دو هوای مازوت سوزی در تهران

یک بام و دو هوای مازوت سوزی در تهران

مدیر عامل شرکت نفت و بسیاری از مسئولان این روزها اعلام کردند که در تهران به هیچ عنوان از مازوت استفاده نمی‌شود. اگر واقعا اینچنین است پس دلیل ایجاد آلودگی هوا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر عامل شرکت نفت و بسیاری از مسئولان این روزها اعلام کردند که در تهران به هیچ عنوان از مازوت استفاده نمی‌شود. اگر واقعا اینچنین است پس دلیل ایجاد آلودگی هوا چیست؟

سالاری می‌گوید: در هیچ‌کدام از نیروگاه‌های کلانشهر تهران و حومه مازوت سوزانده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت اعلام کرد: با تکمیل عملیات تعمیرات دوره‌ای و نگهداری پالایشگاه‌های شازند و اصفهان، بنزین سوپر در شهر تهران نیز در حال توزیع است و در هیچ‌کدام از صنایع و نیروگاه‌های کلانشهر تهران و حومه مازوت سوزانده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در نیروگاه بخاری بعثت تهران نیز طی هشت سال گذشته، یک لیتر مازوت هم سوزانده نشده است و همه سوخت موردنیاز آن، از نوع گاز طبیعی تأمین می‌شود.

درخصوص موضوع مازوت سوزی در کلان‌شهرها همچنین سحر تاجبخش، رئیس سازمان هواشناسی معتقد است: مازوت سوزی، افزایش تعداد خودروها و کاهش بارش باران، سه عامل تشدید آلودگی در کلانشهرهاست.
وی افزود: تحقیق و تفحص درباره مصرف مازوت در نیروگاه های کشور وظیفه هواشناسی نیست.

هیچ نیروگاهی نباید از مازوت استفاده کند

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به اینکه در فصل سرما کشور در مقابل دو گانه توقف صنایع و مازوت سوزی و آلودگی هوا قرار می‌گیرد، گفت: تلاش شهرداری‌ها برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با هدف کاهش آلودگی هواست.

پرویز سروری در تشریح روند تاثیرگذاری مدیریت شهری در موضوع آلودگی هوا با تاکید بر اینکه در تهران نیروگاه‌ها به هیچ عنوان از مازوت استفاده نمی‌کنند، گفت: امروز متاسفانه در کشور در ارتباط با تامین برق با توجه به شدت مصرف با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

وی افزود: این افزایش مصرف ما را در مقابل دوگانه‌ای قرار داده است که یا باید مجموعه‌های صنعتی را متوقف کنیم و یا باید در برخی استانها برای تأمین برق از مازوت استفاده کنیم که به تبع آن آلودگی هوا را به همراه دارد و امروز این مشکلی است که با آن مواجه هستیم.

سروری ادامه داد: با تمام این مشکلات تا جایی که امکان پذیر بوده گاز به عنوان جایگزین مازوت استفاده می‌شود که یک نمونه آن در کلانشهر تهران است که نیروگاه‌ها از مازوت استفاده نمی کنند؛ اما باتوجه به کاهش دما در کشور شدت مصرف گاز هم افزایش زیادی داشته و به سختی تامین مصارف خانگی و سایر بخش‌ها انجام می‌شود.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.