کد مطلب: ۳۲۰۰۳۴

مروری بر روزنامه‌های ‌دوشنبه ۱۴ آبان ماه سال ۱۳۹۷

آرامش بازار ارز و آنچه ایرانیان در سر دارند

آرامش بازار ارز و آنچه ایرانیان در سر دارند

آفتاب یزد در خصوص تاثیرگذاری عدم تصویب cft بر همکاری اقتصادی با سایر کشورها، حتی چین و روسیه هشدار می‌دهد. روزنامه ایران به گزارش نشستی در خصوص افکار عمومی ایران پرداخته است. جوان از طرح تحریم تحریم‌کنندگان نفت ایران تا 10 سال آینده توسط برخی از نمایندگان مجلس خبر می‌دهد و در نهایت وطن امروز از بازار آرام ارز خبر می‌دهد.

روز گذشته و همزمان با اعمال دور دوم تحریم‌های آمریکا، شورای نگهبان لایحه cft را رد کرد تا نمایندگان مجلس ایرادات شورای نگهبان در خصوص این لایحه را برطرف کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، روزنامه آفتاب یزد در گزارش امروز خود با تیتر « cft رد شد » می‌نویسد: در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد که شورای نگهبان مصوبه مجلس در مورد cft را تایید کند، آن را رد کرد تا سرنوشت fatf مبهم باقی بماند و فرصت ایران نیز از دست برود ظریف در مجلس گفته بود اگر fatf تصویب نشود، حتی چین و روسیه هم با ما معامله نمی‌کنند.

علی خرم دیپلمات سابق در گفتگو با آفتاب یزد می‌نویسد: عده‌ای باید متوجه شوند که خودزنی نکنند. اگر ترامپ بخواهد کاری کند که کشورها علی‌رغم خرید از ایران، پول ایران را ندهند ما با رد cft خود به این کار کمک می‌کنیم.

کارشناس دیگری در گفتگو با آفاب یزد می‌گوید: اکنون باید مجمع به عنوان نهاد فرادستی عمل کند. این نهاد باید نظر نهایی را دهد. ما باید حتما کنون باید مجمع به عنوان نهاد فرادستی عمل کند. این نهاد باید نظر نهایی را دهد. ما باید حتما cft را تایید کنیم. در غیر اینصورت دچار گرفتاری‌های زیادی خواهیم شد.

روزنامه ایران نیز با عنوان « ایرانیان چه در سر دارند »، از بررسی افکار عمومی ایران در نشستی با حضور عباس عبدی، هادی خانیکی، علی ربیعی روایت می‌کند.

ایران در گزارش این نشست می‌نویسد: پژوهشگران اجتماعی و اساتید جامعه‌شناسی معتقدند ماهیت، ساز و کار و شیوه درک افکار عمومی در ایران تغییر کرده است؛ نه فقط مانند سابق تحت تأثیر تبلیغات رسمی نیست، بلکه این رسانه‌های جدید و شبکه‌های اجتماعی هستند که افکار عمومی ایران را شکل می‌دهند.

این روزنامه ادامه می‌دهد: آنان معتقدند شدت و سرعت تغییرات افکار عمومی در ایران نیز به مراتب زیاد شده است، تا جایی که افکار عمومی آبان ماه 97 متفاوت از افکار عمومی فروردین و اردیبهشت ماه 97 است. این گزاره‌ها، دیروز در نشست «افکار عمومی و رسانه‌ها در ایران» در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران مطرح شد.

اما « طرح تحریم تحریم‌کنندگان نفت ایران تا 10 سال آینده » عنوان گزارشی است که روزنامه جوان کار کرده است.

جوان در این خصوص می‌نویسد: جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را تدوین کرده‌اند که براساس آن کشورهای همکار با آمریکا در تحریم‌ها بر علیه ایران، تنبیه می‌شوند.

اما روزنامه وطن امروز نیز در گزارشی با عنوان « بازار آرام بود » خبر از وضعیت مناسب بازار ارز در یک روز مانده به اعمال تحریم‌های آمریکا می‌دهد.

وطن امروز در این خصوص می‌نویسد: با وجود اینکه از هفته‌های گذشته شایعه ترکیدن قیمت‌ها پس از اجرایی شدن مرحله دوم تحریم‌های آمریکا مطرح شده بود و خیلی از سوداگران برای این روز برنامه‌ریزی کرده بودند، دیروز بازار ارز آرام‌تر از روزهای عادی بود تا حدی که حتی قیمت دلار در ساعاتی از روز از قیمت روز گذشته خود هم پایین‎‌تر آمد.

این روزنامه ادامه می‌دهد: دلالان قیمت هر دلار آمریکا را بین 14200 تا 14500 تومان، یورو را 16700 و پوند انگلیس را 17800 تومان اعلام می‌کردند، البته این قیمت فروش دلالان بود و قیمت خرید آنها به مراتب و بین 500 تا 1000 تومان پایین‌تر بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.