کد مطلب: ۴۲۹۶۴۲

رئیس واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

احتمال آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی

احتمال آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی

رئیس واردکنندگان خودرو از احتمال آزادسازی خودروهای هیبریدی در قدم اول در سال 99 خبر داد و گفت: با اجرایی شدن مصوبه مجلس درباره معافیت خودروهای هیبریدی از پرداخت حقوق ورودی، ممکن است سال آینده واردات خودروهای هیبریدی به کشور آزاد شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اردیبهشت امسال بود که به دلیل اعمال ممنوعیت‌های واردات خودرو قیمت خودروهای داخلی و خارجی به یک باره گران شد؛ این در حالی است که اتفاق‌های اردیبهشت ماه بازار خودرو، در بهمن ماه نیز دوباره تکرار شد.

اوایل مهر ماه هم حسین مدرس خیابانی، معاون وزیر صنعت و قائم مقام وزیر صمت در امور بین‌الملل در گفتگو با تجارت‌نیوز از احتمال واردات خودروهای هیبریدی خبر داد.

هر چند که در آن زمان این خبر توسط برخی رسانه‌ها تکذیب شد اما به نظر می‌رسد گرانی سرسام آور خودروهای داخلی و نارضایتی مصرف‌کنندگان از روند رو به رشد قیمت‌های کاذب خودروها طرح واردات خودروهای هیبریدی در دستور کار قرار گرفته و ظرف چند روز آینده تصمیمات مهمی در خصوص آزادسازی واردات این خودروها لحاظ خواهد شد. حالا برخی از منابع آگاه از احتمال واردات خودروهای هیبریدی در سال 99 خبر می‌دهند.

به واردات خودروهای هیبریدی امیدواریم

در همین حال رئیس واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که واردات خودروهای هیبریدی در سال 99 چقدر جدی است؟ به تجارت‌نیوز گفت: مجلس نسبت به واردات خودروهای هیبریدی نظر مساعدی دارد اما در نهایت باید منتظر نظر دولت بود. اینکه سیاست وزارت صمت در برابر واردات خودروهای هیبریدی چیست؟ و در نهایت رئیس کل بانک مرکزی نسبت به آزادسازی واردات خودروها چه موضعی خواهد گرفت؟ این‌ها معماهایی است که هنوز در ادامه مسیر حل نشده است.

كورش مرشد سلوك اظهار کرد: خوشبختانه واردکنندگان خودرو هم نسبت به واردات خودروهای هیبریدی در سال 99 امیدوار هستند. به نظر می‌رسد برای کاهش آلودگی هوا و همچنین قیمت خودروها، دولت هم نظر مساعدی نسبت به واردات خودروهای هیبریدی داشته باشد. چنانچه ارز کافی برای واردات این خودروها از سوی بانک مرکزی تخصیص داده شود، ممکن است در گام نخست در سه ماه ابتدایی سال 99 واردات خودروهای هیبریدی آزاد شود.

او تصریح کرد: این اقدام دولت هم می‌تواند آب باریکه‌ای برای شرکت‌های واردکننده خودرو باشد که این فعالان بازار برای سال آتی بتوانند خدمات پس از فروش خود را حفظ کند. از سوی دیگر این اقدام به نفع مردم تمام خواهد شد؛ چرا که هنوز فرهنگ استفاده از خودروهای هیبریدی در کشور جا نیافته و با واردات مداوم این خودروها به بحث‌های زیست محیطی و کاهش قیمت خودرو کمک خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بسیار عالی

  • ناشناس

    با توجه به سیاست های کلان و مافیای قدرت مند خودرو سازان داخلی و نفوز بی بیش از حد امکان اجرای شدن این طرح تقربیا ممکن نیست مگر اینکه در اقدام دولت برای جلب نظر عمومی مردم و انتخابات پیش رو در سال 1400با ورود مستقیم وزیر محترم دولت وقت

  • ناشناس

    خیلی خوبه. ترخدا زوتر

  • ناشناس

    مگه مدیر خودشون نیست.هرکاری دلشون خواست میکنند.پراید پانزده میلیونی را توگمرکات انبار کردند و الان به قیمت پنج برابر می فروشند تا بتوانند ذخیره ارزی شون را بالا ببرند

    • ناشناس

      ای بابا بشنو باور نکن….اگه بخته ما بخت بود ! درب خونمون درخت بود!!!!

  • ناشناس

    اگه مافیا بزارن قيمت ماشين های هیبریدی باید به بنزین و گاز ارزونتر باشه
    ولی………..؟؟؟؟!؟؟!!!!؟؟؟

  • ناشناس

    بهترین کار ایجاد رقابت بین شرکتهای خودرو ساز داخلی و خارجی هست. اگر واردات باشد قیمتها هم مناسبتر شده و باعث رضایت بیشتر مردم و قایل شدن حق انتخاب برای مردم میشود و جلوی گرانی های سرسام آور گرفته میشود.

  • کیان

    من که پول خریدشو ندارم ولی ازلحاظ آب وهوایی خیلی خوشحال میشم یه روز همه ی ماشینا هیبریدی بشن?

  • حسین

    شمارو بخدا قسم میدیم همه مردم ایران را از دست ایران خودرو وهمه خوروسازان نجات دهید هرکس که این قدم رو بردارد تآخرعمر مردم ایران دعاگویش هستند

  • هومن

    مشکل گرانی خودرو فقط و فقط مربوط به انحصار شرکت های داخلی و ممنوع کردن واردات خودروهای با دو سه سال کارکرد به ایران هست لذا برای کاهش خودروهای خارجی که سر به فلک رسیده باید واردات خودرو آزاد سازی شود .

  • ناشناس

    والا چند سال پیش یه مخترع ایرانی یه خودروبرقی ساخت خودشو اورد برای ثبت که وزیر مربوط رد کرد چون گفتند مرقون به صرف نیست اما پراید این قتاله مرقون به صرفه بود با یه قیمت خیلی پایین خودرو را ساخته بود
    چرا نمیدونم ؟؟؟باید از همین دولت مردان پرسید