کد مطلب: ۵۷۵۹۹۴

آزمون آنلاین + تکنولوژی در کنار سلامت و امنیت

آزمون آنلاین + تکنولوژی در کنار سلامت و امنیت

در این مقاله می‌خواهیم به دلایل مهم استفاده از سامانه آزمون آنلاین بپردازیم و در ادامه می‌خواهیم به شما بگوییم اگر می‌خواهید آزمون آنلاین برگزار کنید چه راهکارهایی برای شما وجود دارد که بتوانید از بروز تقلب در این امتحان‌ها جلوگیری کنید.

آزمون آنلاین مقوله‌ای‌ست که سالیان زیادی هست توسط موسسات و آموزشگاه‌های پیشرفته در حال استفاده هستند. اما از بعد از پدیدار شدن ویروس کرونا، سیستم‌های دولتی که به این شیوه اعتماد و اعتقاد کافی را نداشتند، مجبور به روی آوردن به آن شدند. اما تنها استفاده از این سیستم‌ها برای سیستم‌های دولتی مانند مدارس و دانشگاه‌های معتبر کافی نبود. آنها همچنان به فکر بالابردن ضریب امنیت این آزمون‌ها شدند. این ماجرا در حالی روبه جلو حرکت می‌کرد که متاسفانه فرهنگ آزمون آنلاین در جوامع آنچنان که لازم بود رشد نکرده بود.

به قول یکی از اساتید دوره‌های آنلاین، برگزاری کلاس‌های آنلاین و آزمون‌های الکترونیکی نیاز به مدرس و دانش آموزان و دانشجویان با شعور کافی دارد. وگرنه سرانجام خوبی برای هیچ کس استفاده از این شیوه نخواهد داشت. ما هم بر اساس مسئولیت اجتماعی که بر دوش خود احساس می‌کنیم، خود را موظف دانستیم که قدمی در راستای فرهنگ‌سازی این ابزارها برداشته باشیم و شما را با این ابزارها بیشتر آشنا کنیم.

در این مقاله می‌خواهیم به دلایل مهم استفاده از سامانه آزمون آنلاین بپردازیم و در ادامه می‌خواهیم به شما بگوییم اگر می‌خواهید آزمون آنلاین برگزار کنید چه راهکارهایی برای شما وجود دارد که بتوانید از بروز تقلب در این امتحان‌ها جلوگیری کنید. سپس موقعی که خیالتان از این امنیت این شیوه آسوده گشت می‌خواهیم بگوییم چطوری برای خود یک آزمون الکترونیکی طراحی و برای شاگردان خود برگزار کنید. دلیل گفتن این قسمت برای آن است که خیلی از دبیران محترم که به صورت سنتی رفتار می کنند و در مقابل تکنولوژی از خود مقاومت نشان می‌دهند را بتوانیم آشتی بدهیم. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

دلایل استفاده از سامانه آزمون آنلاین

برای اینکه بتوانید خود را متقاعد کنید از سامانه‌های آزمون الکترونیکی استفاده کنید، نیاز به دلایل زیادی ندارید. همین که بتوانید نیازهایی که از یک امتحان فیزیکی دارید را در امتحان آنلاین برآورده کنید، به نظر برای شما کافی خواهد بود. اما در اینجا ما می‌خواهیم چند دلیل مهم و کلیدی استفاده از این روش را برای شما بیان کنیم.

جلوگیری از هدررفت کاغذ

همان‌طور که می‌دانید هر ساله چندین هزار اصله درخت برای ساخت کاغذ قطع شده و نسبت کاشت درخت توسط انسان به قطع این شش های دنیا نسبت به ۴ است. یعنی ما هر ۴ درختی که برای کاغذسازی قطع می‌کنیم ۱ درخت کاشت می کنیم. این آمار به نظر شما تا چه موقعی پابرجا خواهد بود. محیط زیست و طبیعت احتیاج به تنفس داشته و این تنفس از طریق درختان صورت می‌گیرد. هرچقدر که قطع این درختان بیشتر می‌شود اتش‌سوزی‌ها و گرم شدن زمین بیشتر می‌شوند. حداقل با مصرف کمتر کاغذ در مواردی که می‌توان راه‌های جایگزین به کار برد از قطع بیهوده درختان جلوگیری کنیم.

کاهش اتلاف وقت در آزمون آنلاین

در روش سنتی، فرایند طراحی، تایپ، برگزاری و تصحیح آزمون فرایندی بسیار زمان‌بر و خسته کننده است. اما با استفاده از سامانه آزمون آنلاین شما می‌توانید به میزان قابل توجهی در وقت خود صرفه‌جویی کنید. چرا؟ زیرا در اصل شما همان زمان طراحی آزمون را برای این شیوه لحاظ خواهید کرد، دیگر برگزاری، تصحیح و نمره‌دهی توسط خود سیستم انجام می شود. و تمام این کارها در کمتر از چندین دقیقه به اتمام می‌رسد.

بالارفتن قدرت مانور در آزمون آنلاین

شیوه سنتی و امتحان‌های کاغذی یک محدودیت جدی دارند که همه چیز روی کاغذ بوده و زیاد نمی‌توان روی این سوالات مانور انجام داد. زیرا فرصت طراحی بسیار زیادی خواهد گرفت. اما در سیستم‌های آزمون آنلاین شما می‌توانید از سوالات موجود در بانک سوالات سامانه استفاده کنید و در لحظه به یک پایگاه عظیم از سوالات متصل شوید. همچنین هنگامی که آزمون خود را طراحی می‌کنید می‌توانید سیستم را تنظیم کنید تا سوالات را به صورت رندوم و تصادفی به کاربران نشان دهد.

برای مثال نمایش رندوم سوالات را در نظر بگیرید! زمانی که بخواهید به صورت سنتی این آزمون را با این ویژگی پیاده‌سازی کنید، احتمالا دو نوع یا نهایت سه نوع برگه سوال طراحی خواهید کرد. تصور کنید چه میزان وقت باید برای طراحی این سوالات قرار دهید؟ تازه بعد از مدت زمان طولانی در نهایت شما سه نوع سوال اماده کردید تا از دانش آموزان امتحان بگیرید. پس باید مراقب باشید برگه‌های مشابه به دونفر کنار هم داده نشود و ….

اما در سامانه‌های آزمون آنلاین دیگر این مشکل را ندارید و نه تنها به سه نوع دسته سوال محدود نیستید، بلکه تنوع سوالات بسیار بالاتر رفته و حتی برنامه نویسان این سامانه‌ها هم نمی‌دانند در لحظه الگوی پخش سوالات برای دانش‌آموزان چگونه خواهد بود.

جلوگیری از مسافرت‌های طولانی برای امتحان

بسیاری از افرادی که در آزمون‌های موسسات و مدارس شرکت می کنند، معمولا از لحاظ جغرافیایی فاصله زیادی با محل امتحان دارند. بنابراین مجبور هستند که با مسافرت‌های زیاد خود را به امتحان‌ها برسانند. اما هنگامی که شما از سامانه‌های آزمون آنلاین برای برگذاری امتحان‌های خود استفاده کنید به راحتی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. بنابراین هرکس در هر مکانی که باشد با هر بعد مسافتی می‌تواند در آزمون‌های دروس شما به صورت اینترنتی شرکت کند و مجبور به پرداخت هزینه زیاد نشود.

برای اینکه خسته نشوید از ادامه بیان مزایای پرسشنامه آنلاین فعلا کنار می‌رویم ولی بدانید اگر بخواهیم از مزایای این شیوه برای شما صحبت کنید یک مقاله ۵۰۰۰ کلمه‌ای فقط می‌توانیم از مزایای این سیستم‌ها برایتان بنویسیم.

چگونه از تقلب در آزمون آنلاین جلوگیری کنیم؟

مشکل اساسی همه دبیران و موسسان آموزشی، امکان تقلب در آزمون‌های آنلاین هست. کاملا به شما حق می‌دهیم زیرا مردم ایران، مردمی فرصت‌طلب هستند و این از خصلت خوب و بد ما محسوب می‌شود. اما در سامانه آزمون آنلاین پرسال ما راهکارهای زیادی را برای شما که بتوانید از بروز تقلب در آزمون جلوگیری کنید، قرار داده‌ایم. برای مثال جدیدترین شیوه‌ای که برای شما تحت عنوان یک مقاله در سایت پرسال قرار دادیم این است که آزمون‌های خود تان را با سیستم lotf برگزار کنید. البته این سیستم نسخه خارجی است. ولی ما بعد از اینکه این سیستم را به خوبی برای شما تعریف کردیم، شیوه بومی شده برای کاربران فارسی زبان را نیز بیان کرده‌ایم. البته با رعایت عدالت در امتحان.

از دیگر مواردی که می‌توانید در جلوگیری از تقلب در آزمون آنلاین استفاده کنید، نمایش تصادفی سوالات، دادن زمان پاسخ‌گویی به هر سوال به صورت جداگانه، جلوگیری از ورود مجدد دانش‌آموز به محیط آزمون، جلوگیری از ورود مجدد پاسخ دهنده به آزمون پس از زدن دکمه ارسال پاسخ و… همه این موارد تنها بخش کوچکی از توانایی سامانه آزمون آنلاین پرسال است که برای جلوگیری از تقلب در آزمون‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر ابزارهای جلوگیری از تقلب این سامانه نظر شما را به خود جلب کرده کافی‌ست به سایت ما سر بزنید.

چگونه یک آزمون آنلاین ساده طراحی کنیم؟

اگر می‌خواهید با استفاده از سامانه پرسال یک آزمون آنلاین طراحی کنید یا اصلا یک بار این سامانه را تست کنید کافی‌ست در سایت ثبت نام کنید تا نسخه دمو برای شما فعال شود. آدرس سایت این سامانه هست: https://porsall.com

پس از ثبت نام ویدئوهای آموزشی سامانه را تماشا کرده، یا اگر دوست دارید مقالات آموزشی ما را مطالعه کنید و سپس با خیال راحت و آسوده اقدام به طراحی یک آزمون آنلاین برای کاربران خود کنید. چنانچه با مشکلی مواجه شدید، از طریق واتس آپ، تیکت ویا تماس با پشتیبانی سامانه می‌توانید به آسانی مشکل خود را برطرف کنید. ما در کنار شما هستیم.

وصیت آخر: آشتی با تکنولوژی

همان‌طور که می‌بینید، نه تنها سامانه های آزمون آنلاین تفاوتی با شیوه‌های سنتی ندارند، بلکه به راحتی می‌توانید از این ابزارها به صورت قدرتمندتر و بهتر از شیوه سنتی استفاده کنید. قابلیت سامانه امتحان الکترونیک به گونه‌ای است که می‌توانید حتی بیشتر از شیوه سنتی از بروز تقلب در امتحان جلوگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.