کد مطلب: ۱۷۲۱۳۷

آغاز به کار نشست اوپک گازی در بولیوی

آغاز به کار نشست اوپک گازی در بولیوی

نشست 4 روزه مجمع کشورهای صادرکننده گاز جهان در شهر سانتاکروز دلاسیرای بولیوی آغاز به کار کرد.

نشست 4 روزه مجمع کشورهای صادرکننده گاز جهان در شهر سانتاکروز بولیوی آغاز به کار کرد، امید می‌رود حضور کشورهایی نظیر قطر و مصر باعث شود آن‌ها بتوانند اختلاف نظرهای خود را حل کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از اسپوتنیک؛ نشست 4 روزه مجمع کشورهای صادرکننده گاز جهان در شهر سانتاکروز دلاسیرای بولیوی آغاز به کار کرد.

آلخاندرو سانچز، کارشناس بازار انرژی آمریکای جنوبی، اعلام کرد: امیدواریم حضور کشورهایی نظیر قطر و مصر باعث شود تا اختلاف نظرهای این دو کشور حل شده و صنعت گاز شرایط بهتری را در پیش گیرد.

سانچز ادامه داد: این نشست برای کشورهای آمریکای لاتین بسیار بااهمیت است چرا که بسیاری از کشورهای عضو این منطقه در آن شرکت می‌کنند.

این کارشناس بازار انرژی گفت: از مکزیک گرفته تا آرژانتین کشورهای عضو آمریکای لاتین منابع نفتی و گازی بالایی داشته و همچنین دارای منابع قابل توجه انرژی‌های تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر هستند و اقتصاد این کشورها نیز وابسته به بخش تولید انرژی است.

مجمع کشورهایی صادرکننده گاز با حضور 12 کشور الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، امارات و تیرینیداد و توباگو در سال 2001 و در ایران تاسیس شد.7 کشور آذربایجان، عراق، قزاقستان، هلند، نروژ، عمان و پرو اعضای ناظر آن هستند.

محمدحسین عادلی دبیر کل سابق مجمع کشورهای صادر کننده گاز گفت: نشست کنونی در زمانی برگزار می‌شود که بازار گاز در جهان روند پیشرفت در بسیاری از بخش‌های خود را تجربه می‌کند و بازار بسیار رقابتی شده است.

بنا به اعلام سازمان اطلاعات انرژی آمریکا 5 کشور آمریکا، روسیه، ایران، قطر و کانادا بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گاز در سال 2015 بوده‌اند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.