کد مطلب: ۵۳۵۹۸۲

آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا از مهر

آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا از مهر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که طرح شهید سلیمانی متوقف نشده است، گفت: از مهر سال جاری واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دکتر علیرضا رئیسی گفت: در بیش از ۱۴ ماه گذشته همواره شاهد همکاری وزارت بهداشت، سازمان بسیج و هلال‌احمر، بوده‌ایم و در آینده بیشتر در مورد مدیریت بیماری در ایران قضاوت خواهند کرد و خواهیم دید که ایران با توجه به تحریم‌ها و شرایطی که داشته، از موفق‌ترین مدیریت‌های بیماری را داشته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: در این مدت اقدامات بسیار خوبی با همکاری بسیج و وزارت بهداشت انجام شد و هنوز هم در حال انجام است. هم‌اکنون هم طرح شهید سلیمانی در حال اجرا است و هیچ‌وقت این طرح، متوقف نشده است و باید به استان‌ها رفت و دید که چه جلوه‌هایی از مدیریت شکل می‌گیرد.

وی گفت: یکی از اهداف ما، انجام واکسیناسیون فاز سوم تا ۹۰ درصد در سه ماهه دوم سال است و هدف‌گذاری ما این است که تا پایان گام پنجم، فاز اول، دوم و سوم واکسیناسیون را با کمک بسیج به پایان برسانیم که جمعیت تحت پوشش در این فازها، حدود ۱۲ تا ۱۴ میلیون نفر هستند.

وی تأکید کرد: در دو ماه گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر از مبتلایان مثبت که قرنطینه بوده‌اند، نقض قرنطینه کرده‌اند و این افراد همانند یک بمب ویروسی در جامعه می‌چرخند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: تیم‌های واکسیناسیون در کشور تشکیل شده که بسیج عضو اصلی آن است. خیلی از سالمندان که با معلولیت یا بستری در خانه روبه‌رو هستند و یا بیماران خاص، نمی‌توانند برای تزریق واکسن، به مراکز مراجعه کنند و باید در خانه به آن‌ها خدمت ارائه کنیم و آوردن آن‌ها به مراکز واکسیناسیون، با خطراتی همراه است.

رئیسی با بیان اینکه سالمندان بیشترین رعایت پروتکل‌ها را در کشور دارند، تأکید کرد: بسیاری از سالمندان، ۱۴ ماه است که از خانه خارج نشده‌اند، اما ممکن است برای تزریق واکسن از خانه خارج شوند و به کووید۱۹ مبتلا شوند، بنابراین برای تزریق واکسن به سالمندان آسیب‌پذیر، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: مجتمع‌هایی به نام مجتمع‌های تجمیعی مانند سالن‌های ورزشی، مصلی ها، حسینیه‌ها و سالن‌های بزرگ را پیش‌بینی کرده‌اند که محل واکسیناسیون ۵ تا ۶ مرکز بهداشتی، در این مجتمع‌ها و سالن‌ها با فضا و تهویه مناسب است و پیش‌بینی کرده‌ایم که بسیج نیز به ما کمک کند.

وی ادامه داد: در واکسیناسیون چند بخش از جمله فراخوان، ثبت، تزریق و مراقبت از تزریق کنندگان و برنامه‌ریزی برای تزریق دوز دوم داریم که برنامه‌ریزی مفصلی انجام‌شده و بسیج با توجه به کمبود نیروهای بهداشتی و درمانی می‌تواند کمک‌های زیادی به ما داشته باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از مهرماه سال جاری واکسیناسیون فاز ۴ کووید۱۹ در کشور که واکسیناسیون عمومی است، آغاز می‌شود و تا آن زمان، حجم قابل‌توجهی از واکسن‌های داخلی، در اختیار ما قرار دارد و گروه هدف ما در فاز ۴ حدود ۴۰ میلیون نفر هستند و در این فاز، تمام توان بسیج، هلال‌احمر و وزارت بهداشت باید به کار گرفته شود. شاید کمی دیر نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا واکسیناسیون را به خاطر بدعهدی‌های شرکت‌های سازنده آغاز کردیم، اما مطمئن باشید یکی از اولین کشورهایی هستیم که واکسیناسیون را به پایان می‌رسانیم.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نازان

    تمام جک هایی که براتون میسازن حقیقت داره .
    اینکه کشورای دیگه میگن مگه کرونا هنوز وجود داره ؟ ولی ما همچنان داریم واکسن میزنیم و می‌میریم