کد مطلب: ۲۰۲۷۶۲

آلمان ایرباس را ۸۱ میلیون یورو جریمه کرد

آلمان ایرباس را ۸۱ میلیون یورو جریمه کرد

دادستانی آلمان روز جمعه اعلام کرد که شرکت چند‌ملیتی ایرباس 81 میلیون یورو (99 میلیون دلار) به‌ خاطر اتهام فساد در یک قرارداد مربوط به سال 2003 جریمه شده است.

دادستانی آلمان روز جمعه اعلام کرد که شرکت چند ملیتی ایرباس 81 میلیون یورو (99 میلیون دلار) بخاطر اتهام فساد در یک قرارداد مربوط به سال 2003 جریمه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، ایرباس متهم به پرداخت رشوه برای برنده شدن در مزایده دو میلیارد دلاری مربوط به قرارداد فروش جنگنده‌های یوروفایتر به اتریش است؛ اتهامی که این شرکت قویا آن را رد می‌کند.

دادستان‌های آلمان تاکید دارند که مدرکی دال بر پرداخت رشوه نیافته‌اند؛ با این حال ایرباس نتوانسته است پرداخت بیش از 100 میلیون یورو به دو شرکت صوری را توجیه کند.

به گفته دادستانی آلمان، بیشتر این مبلغ که خارج از فرآیندهای نظارتی مربوطه رد و بدل شده، برای اهدافی «نامشخص» به کار گرفته شده است.

شرکت ایرباس روز جمعه در یک بیانیه با اعلام اینکه جریمه تعیین شده را پذیرفته، پرداخت‌های غیرقانونی صورت گرفته در سالیان پیشین را ناشی از «کم‌کاری» برخی اعضای نظارتی در مدیریت قبلی شرکت مادر این مجموعه دانست.

کنسرسیومی به سرپرستی ایرباس و متشکل از دو شرکت دیگر از کشورهای انگلیس و ایتالیا در سال 2003 قرارداد فروش 18 جنگنده یوروفایتر را با اتریش امضا کرده بود.

هم‌اکنون پرونده‌های دیگری هم در ارتباط با این قرارداد در انگلیس، اتریش و فرانسه در جریان است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.