کد مطلب: ۶۴۳۸۹۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایتخت در سال گذشته ۲ روز هوای پاک داشت + اینفو

پایتخت در سال گذشته ۲ روز هوای پاک داشت + اینفو

پایتخت طی دو روز در صدر آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار گرفت. سال گذشته هم تنها دو روز هوای پاک را به ثبت رساند. حالا  هم مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از ثبت رکورد بی‌سابقه شاخص ۳۳۲ برای ذرات معلق کوچک‌تر از ده میکرون در تهران خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهای اخیر موجی از گرد و غبار کشور را فرا گرفت. ۲۵ استان درگیر گرد و غبار بودند و در برخی از استان‌ها برای آلودگی هوا وضعیت بحرانی اعلام شد.

پایتخت اما از نظر آلودگی هوا وضعیتی به مراتب بدتر از سایر استان‌ها داشت. تا جایی که دو روز در صدر آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار گرفت. یکی از عوامل آلودگی هوا ورود توده گرد و غبار به کشور که مشا آن کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و اردن است، اعلام شد.

هفته گذشته نیز مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پس از سه روز ابتدایی بازگشایی مدارس از نقش آن در آلودگی هوا گفت.

محمدمهدی میرزائی قمی گفت: «نتایج حاکی از افزایش نسبی آلودگی هوای پایتخت در این مدت در مقایسه با بازه زمانی مشابه در دوسال گذشته است که مراکز آموزشی به دلیل شیوع کرونا تعطیل بودند.»

هوای تهران 01 01 01.jpg

تهران در سال ۱۴۰۰ فقط دو روز هوای پاک داشت. سایر روزها با آلودگی هوا مواجه بود.

ثبت رکورد بی‌سابقه ذرات معلق در تهران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران روز گذشته از ثبت رکورد بی‌سابقه شاخص ۳۳۲ برای ذرات معلق کوچک‌تر از ده میکرون در تهران خبر داد.

میرزایی گفت: شاخص ۲۴ ساعته برای آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون تا ساعت ۱۱ صبح دیروز به عدد بی‌سابقه ۳۳۲ و برای آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۲ و نیم میکرون به عدد ۲۱۰ رسید. این آمار نشان‌دهنده شرایط بحرانی کیفیت هوا در روزهای مورد بررسی است.

او در ادامه وضعیت آلودگی هوا گفت: بر اساس استاندارد جدید شاخص، رکورد قبلی آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون ۲۵۲ بوده که در سال ۹۴ به ثبت رسید.

میزان آلاینده‌های هوای پایتخت در سال ۱۴۰۰

آنطور که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به ایسنا خبر داد، پایتخت سال گذشته، ۲۳ روز آلاینده ازن فراتر از حد مجاز قرار داشت. ۱۳ روز آلاینده دی‌اکسید نیتروژن در شرایط نامطلوب بود.

از سوی دیگر دو آلاینده ذرات معلق کوچکتر از دو و نیم میکرون و ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون به ترتیب طی ۹۵ و ۸ روز بالاتر از حد مجاز قرار داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.