کد مطلب: ۲۶۴۳۳۹

مسعود کرباسیان خبر داد:

آمادگی ایران و سوریه برای اعمال تعرفه ترجیحی واردات کالا

آمادگی ایران و سوریه برای اعمال تعرفه ترجیحی واردات کالا

مسعود کرباسیان در دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت سوریه آمادگی این وزارتخانه را برای همکاری‌های دوجانبه با سوریه را اعلام کرد.

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه با اشاره به وجود زمینه‌های زیاد همکاری میان دو کشور به‌ویژه در حوزه گمرک، خواستار حضور ایران در منطقه آزاد سوریه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی؛ مسعود کرباسیان در دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت سوریه آمادگی این وزارتخانه را برای همکاری‌های دوجانبه با سوریه را اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت همکاری‌های گمرگی دو کشور، اظهار داشت: باید مشخص شود کالاهایی که میان دو کشور مبادله می‌شود منحصرا تولید ایران و سوریه باشد تا کالای سایر کشورها به عنوان کالای ایرانی از مزایای تعرفه ترجیحی برخوردار نشود و این امر تنها از طریق همکاری‌های گمرکی امکان‌پذیر خواهد بود.

وزیر اقتصاد کشورمان همچنین با تبریک مقاومت و پیروزی‌های مردم و دولت سوریه در مقابل دشمنان و تروریست‌ها، از آمادگی ایران برای بازسازی زیرساخت‌های این کشور توسط پیمانکاران و بخش خصوصی ایرانی خبر داد.

کرباسیان با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک دو کشور از سوی ایران بر عهده وزارت راه و شهرسازی است گفت: در زمینه بازسازی و توسعه راه‌ها، وزارت اقتصاد می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری ایرانی از توانمندی خوبی برخوردار هستند که از آمریکای لاتین تا آفریقا، آسیا و قفقاز حضور دارند و آماده همکاری در زمینه‌های فنی و مهندسی با سوریه هستند.

در ادامه این دیدار، «محمد سامر الخلیل»، وزیر اقتصاد و تجارت سوریه نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، از حمایت‌های دولت و ملت ایران نسبت به کشورش قدردانی کرد.

وی با اشاره به تخریب بخش زیادی از سوریه در جنگ‌های اخیر و لزوم بازسازی آن گفت: روند بازسازی با همکاری و حضور ایران در سوریه در اولویت قرار دارد.

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه با اشاره به وجود زمینه‌های زیاد همکاری میان دو کشور به‌ویژه در حوزه گمرک، خواستار حضور ایران در منطقه آزاد سوریه شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.