کد مطلب: ۷۹۳۱۳۳

۴۵ میلیون نفر شب اقامت در تعطیلات نوروز در کشور ثبت شد

۴۵ میلیون نفر شب اقامت در تعطیلات نوروز در کشور ثبت شد

دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر کشور گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون ۴۵ میلیون نفر شب اقامت برای مسافران، مهمانان و گردشگران در مناطق مختلف کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصطفی فاطمی پناه، دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر کشور گفت: در این مدت بیشترین سفر مسافران، میهمانان و گردشگران به ترتیب به استان‌های مازندران، گیلان، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون هشت میلیون اقامت رسمی در هتل‌ها و سایر مراکز مجاز در کشور به ثبت رسیده که بیشترین آنها به ترتیب مربوط به خراسان رضوی، گیلان و هرمزگان است.

دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر کشور گفت: در این مدت استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل و همچنین گلستان و خراسان شمالی نسبت به سایر مناطق کشور بیشترین رشد پذیرش مسافر را داشته است.

فاطمی بیان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون ۲۰۰ هزار مورد شکایت، نظر و پیشنهاد سازنده توسط آحاد مردم به خصوص مسافران و گردشگران از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ ارسال که نسبت به شنیدن و بررسی آنها اقدام و برای تحقق و پیگیری مطالبات فعالیت شد.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.