کد مطلب: ۶۹۱۲۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش ۱۳ درصدی فوتی‌های تصادف در ۲ ماه / بیشترین تصادف متعلق به چه خودروهایی است؟

افزایش ۱۳ درصدی فوتی‌های تصادف در ۲ ماه / بیشترین تصادف متعلق به چه خودروهایی است؟

فوتی‌های تصادف رانندگی در دو ماه نخست سال جاری، نسبت به سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش داشت. میزان خسارت حوادث رانندگی، سالانه حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. در این میان خودروهای داخلی به دلیل کیفیت پایین، متهم ردیف اول این حوادث هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خودروهای داخلی، متهمان ردیف اولی هستند که معمولا رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا برای تصادف رانندگی روی آنها تاکید دارد. اگرچه کیفیت این خودروها در گذر زمان تغییر نکرده است اما قیمت آنها سالانه افزایش می‌یابد.

وضعیت جاده‌ها و رعایت نکات ایمنی هنگام رانندگی نیز می‌تواند جان بگیرد، اما آنچه بیشتر مورد انتقاد می‌گیرد، ایمن نبودن خودروهای داخلی است. تصاویر زیادی در شبکه‌های اجتماعی از این خودروها دست به دست می‌شود که در تصادف رانندگی آسیب زیادی دیده‌اند و دست‌مایه طنز یا انتقاد کاربران شده‌اند. اما در این میان، موضوع فوتی‌های حوادث رانندگی اهمیت زیادی دارد و تعداد آن نیز رو به افزایش است.

افزایش ۱۳ درصدی فوتی‌های تصادف رانندگی در ۲ ماه

بررسی داده‌های سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد، در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۱ فوتی‌های حوادث رانندگی، ۲ هزار و ۹۲۳ نفر بود. در حالی که آمار متوفیان حوادث رانندگی دو ماهه نخست سال گذشته ۲ هزار و ۵۹۱ نفر بود. یعنی رشد حدود ۱۳ درصدی.

همچنین مصدومان حوادث رانندگی، در دو ماهه نخست سال جاری، ۵۸ هزار و ۶۲۵ نفر بود. در حالی که در همین بازه زمانی در سال گذشته، ۴۶ هزار و ۷۷۳ نفر بود. به عبارتی شمار مصدومان بیش از ۲۵ درصد رشد داشت.

پیش از این جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت سالانه ۱۸ هزار نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند. آنطور که میعادفر گفت میزان خسارت در این بخش سالانه ۱۴ هزار میلیارد تومان است. (ایسنا)

435678

رئیس سازمان اورژانس کشور: سالانه ۱۸ هزار نفر بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

خودروهای داخلی، عامل حوادث رانندگی

‌پیش‌تر کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور گفت: «در مجموع در حوادث جرحی و فوتی نوروز امسال ۸۶ درصد خودروها تولید داخل و ۱۴ درصد خارجی بود.»

او همچنین گفت انواع پژو دارای بیشترین تصادف مجروحی و فوتی بود. بعد از پژو هم و پراید و سمند در رده‌های بعدی قرار دارند.

این در حالی است که پراید در بازار خودرو تا سقف حدود ۲۰۰ میلیون تومان و سمند از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شود. (قیمت پژو نیز بستگی به مدل آن دارد.) اما در ازای این قیمت، کیفیت آن چندان مطلوب خریداران نیست.

۶ هزار میلیارد تومان بودجه کجا رفت؟

رئیس پلیس راهور فراجا روز گذشته در یک نشست خبری گفت: «زمانی که در سال ۸۵ واردات خودرو آزاد شد، این موضوع تأثیر مستقیم بر خودروهای تولید داخل داشت و حتی کشته‌های ما نیز کاهش پیدا کرد.»

هادیانفر گفت: «یک زمانی شنیدیم که قصد دارند خودرویی کمتر از ۱۰ هزار دلار هندی بیاورند. اگر قرار باشد خودرو ناایمن هندی را وارد کنند همین تیبا و پراید خودمان هم بود. ما موافق واردات خودرو هستیم اما می‌گوییم واردات خودروی ایمن. در واردات باید کیفیت خودرو ارتقاء پیدا کند.»

او ادامه داد: «رفع سه هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، پنج هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد. سال گذشته بیش از شش هزار میلیارد را ما به خزانه ریختیم. قانون و نحوه هزینه کرد آن نیز مشخص است. خب پول‌ها کجا رفت؟» ( ایسنا )

فوتی‌های تصادف رانندگی چند ساله هستند؟

میعادفر، رئیس اورژانس کشور خرداد سال جاری گفت بیشتر جانباخته‌های حوادث رانندگی در بازه ۱۵ تا ۴۰ سال هستند.

ضمن اینکه رئیس پلیس راهور هم روز گذشته گفت: «۱۸ درصد از فوتی‌های ما در تصادفات رانندگی کمتر از ۱۸ سال دارند. این‌ها چه گناهی کرده‌اند که باید آینده‌شان این طور تباه شود.»

کدام استان‌ها بیشترین فوتی را دارند؟

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، در دو ماه نخست سال جاری، استان فارس (۲۵۴ فوتی) در رتبه نخست فوتی‌های تصادف رانندگی بود. بعد از این استان به ترتیب سیستان و بلوچستان (۲۴۸ نفر) و تهران (۲۳۲ نفر) در رتبه دوم و سوم فوتی‌های تصادف رانندگی در دو ماه نخست سال ۱۴۰۱ قرار داشتند

استان اردبیل با ۲۸ فوتی، کمترین فوتی‌های حوادث رانندگی در دو ماه نخست سال جاری را به خود اختصاص داد.

بیشترین مصدومان رانندگی در کدام استان است؟

همچنین، استان تهران (۶ هزار و ۲۰۱ نفر) بیشترین مصدومان تصادف رانندگی را در دو ماه نخست سال جاری داشت. استان‌های خراسان رضوی (پنج هزار و ۵۰۸ نفر) و اصفهان ( ۴ هزار و ۵۲۴ نفر) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

استان ایلام (۵۱۳ نفر) در دو ماهه نخست سال جاری کمترین تعداد مصدومان حوادث ترافیکی را داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    وقتی یک سری انسان رو سوار یک قوطی حلبی بکنی و با سرعت 150 کیلومتر حرکت بدهی باید هم فوتی ها افزایش پیدا کند
    خودروهای ایرانی بی هیچ وجه کیفیت یک خودرو معمولی خارجی را هم ندارند

  • ناشناس

    عدم کنترل سرعت توسط پلیس عامل تصادفات است محرومیت از رانندگی باید جایگزین جریمه شود