کد مطلب: ۷۰۷۶۷۱

کاهش آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری

کاهش آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری

مدیر کل امور بیمه‌شدگان گفت: محل طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی یک هدف گذاری در سال ۱۴۰۱ انجام دادیم که برمبنای آن یک میلیون بیمه شده جدید جذب شوند که خوشبختانه تا امروز حدود ۴۵۰ هزار بیمه شده در بیمه فراگیر جذب کرده‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چرا با کاهش آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری مواجهیم؟

به نقل از ایسنا، مهدی شکوری درباره آخرین وضعیت مقرری‌بگیران بیمه بیکاری اظهار کرد: در سال ۹۸، ۲۲۶ هزار مقرری‌بگیر بیمه بیکاری داشتیم که در سال ۹۹ به ۲۰۰ هزار و در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۵ هزار و امروز به ۱۷۰ هزار نفر رسیده و روند کاهشی دارد.

وی افزود: شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری رو به کاهش است. در سال گذشته که هنوز با شیوع کرونا روبه‌رو بودیم، در یک مقطع زمانی ۲۲۰ هزار مقرری‌بگیر داشتیم که خوشبختانه با رونق کسب‌وکارها و برگشت به کار افراد، آمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری کاهش یافت و افراد جویای کار دوباره به حوزه‌های کاری برگشتند.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان بیمه‌شدگان جدید این سازمان نیز گفت: تا پایان خردادماه، ۴۳۰ هزار نفر به آمار بیمه‌شدگان اجباری افزوده شد.

شکوری اضافه کرد: از محل طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی یک هدف گذاری در سال ۱۴۰۱ انجام دادیم که برمبنای آن یک میلیون بیمه شده جدید جذب شوند که خوشبختانه تا امروز حدود ۴۵۰ هزار بیمه شده در بیمه فراگیر جذب کرده‌ایم.

بیمه درمان تکمیلی کدام بازنشستگان تغییر می‌کند؟

صندوق بازنشستگی کشوری به دنبال تغییر شرایط فراهم کردن خدمات بیمه درمان تکمیلی برای کارکنان بازنشسته دولت است. هدف از اعمال تغییرات جدید چیست؟ در ساختار جدید نحوه دسترسی کارمندان بازنشسته به خدمات درمان تکمیلی چگونه خواهد بود؟

صندوق بازنشستگی کشوری بالغ بر ۱٫۶ میلیون مستمری بگیر دارد و از ۱۲ سال پیش این صندوق تسهیل‌گر دسترسی کارکنان سابق دولت به خدمات درمان تکمیلی محسوب می‌شود.

به نظر می‌‎رسد افزایش هزینه‌های درمانی و محدودیت‌های مالی باعث شده است تا این صندوق درصدد اجرای بخشی از قانون مدیریت خدمات کشوری برآید که تا امروز اجرا نشده است.

به موجب ماده ۸۵ از قانون مدیریت خدمات کشوری، هر دستگاه دولتی ملزم است تا برای کارکنان شاغل و بازنشسته خود امکان دسترسی به خدمات درمان تکمیلی را فراهم کند.

با وجود این تکلیف قانونی اما در عمل رویه واحدی برای دسترسی کارکنان بازنشسته هر دستگاه به خدمات بیمه درمانی وجود ندارد.

در این رابطه پیگیری‌های تجارت‌نیوز از صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که هرکدام از دستگاه‌های دولت براساس بودجه‌ای که در اختیار دارند برای تامین خدمات درمان تکمیلی بازنشستگان خود اقدام می‌کنند.

به صورت مشخص در این روال برای جمعیت پر شماری مثل گروه ۸۰۰ هزار نفری بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش، امکانات دسترسی به خدمات درمان تکمیلی یک معضل محسوب می‌شود.

از همین رو از حدود یک ماه پیش، صندوق بازنشستگی کشوری مکاتباتی را با هیات دولت انجام داد تا مسئولیت خرید خدمات درمان تکمیلی تا حد ممکن به دستگاه‌های مربوطه محول شود.

درحال حاضر ۱۹ وزارتخانه در ایران وجود دارد و شمار قابل توجهی از کارکنان شاغل در ادارات و سازمان‌های مربوط به این وزارتخانه‌ها، تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.

به نظر می‌رسد در ساختار جدید صندوق بازنشستگی کشوری، قصد دارد تا به صورت محدودتر از گذشته تامین کننده خدمات درمان تکمیلی آن گروه از بازنشستگانی باشد که از طرف دستگاه استخدامی ، تمهیداتی برای بیمه تکمیلی آنها درنظر گرفته نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.