کد مطلب: ۱۶۷۸۳۲

آمار واردات کل مناطق آزاد در برابر کالای قاچاق

آمار واردات کل مناطق آزاد در برابر کالای قاچاق

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به این‌که کل مناطق آزاد فقط ۴۵۰ میلیون دلار سهمیه واردات دارند، بیان کرد که این آمار در برابر آمار ۲۰ میلیارد دلاری اعلام شده از قاچاق ناچیز است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به این‌که کل مناطق آزاد فقط ۴۵۰ میلیون دلار سهمیه واردات دارند، بیان کرد که این آمار در برابر آمار ۲۰ میلیارد دلاری اعلام شده از قاچاق ناچیز است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محسن خادم عرب‌باغی در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان این‌که مناطق آزاد امکان قاچاق را از بین بردند، بیان کرد: در حالی مناطق آزاد به عنوان مبادی عمده قاچاق کالا معرفی می‌شوند که منطقه ای مانند منطقه آزاد ارس تمام اطرافش فنس‌کشی شده است و با نظارتی که اتفاق می‌افتد امکان قاچاق در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر با نگاهی به آمار و سهمیه واردات می‌توان دریافت که کلیه مناطق آزاد برای واردات کالا فقط ۴۵۰ میلیون دلار سهمیه واردات دارند در حالیکه آمار رسمی قاچاق نشان می‌دهد که رقمی که آن را به عنوان قاچاق سالانه در کشور بیان می کنند چیزی حدود ۲۰ میلیارد دلار است.

عرب‌باغی در ادامه با بیان این‌که منطقه آزاد ارس هفت میلیون گردشگر را میزبانی می‌کند، گفت: در منطقه آزاد ارس سالانه هفت میلیون گردشگر رفت‌وآمد می‌کنند که به هرحال این افراد برای خرید و حراجی‌هایی که در منطقه وجود دارد اقدام به خرید می‌کنند که ما موظف هستیم امکانات لازم در این زمینه را فراهم کنیم. ضمن این‌که بخش عمده‌ای از این محصولات ارائه شده ساخت خود منطقه است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس اظهار کرد: تاکنون ۲۶ شرکت خارجی در قالب مشارکت با طرف ایرانی یا سرمایه‌گذاری صددرصدی اقدام به فعالیت در منطقه آزاد ارس کردند که در شش‌ماهه اول امسال مجموع صادرات کالای تولید شده در منطقه اعم از کشاورزی یا صنعتی به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است.

وی در خصوص فراهم کردن زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه برای تولید در منطقه آزاد ارس، گفت: تاکنون تمامی زیرساخت‌های لازم از جمله زیرساخت‌های بانکی، شبکه برق، فیبرهای نوری، تلفن، سوخت و … احداث شده است و این منطقه آماده پذیرش انواع سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های اولویتی خود است.

عرب‌باغی ضمن اشاره به این‌که تاکنون ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در حوزه‌های تولیدی و فروش در منطقه آزاد ارس مشغول به کار شده‌اند، در خصوص آمار صادرات مجدد، گفت: بر اساس آمار در شش‌ماهه نخست امسال میزان صادرات مجدد نسبت به سال گذشته در منطقه آزاد ارس تا ۴۰ درصد افزایش داشته است که پیش‌بینی می‌شود این رقم در شش‌ماهه دوم روند صعودی خود را حفظ کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.