کد مطلب: ۶۹۹۰۳۷

آمار وبا امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۱/ جولان وبا در میان آقایان

آمار وبا امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۱/ جولان وبا در میان آقایان

بر اساس آخرین گزارش تا به امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۷۳ نفر به وبا مبتلا شده‌اند و تاکنون موردی از فوتی گزارش نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق گزارش‌های رسیده ۷۵درصد از مبتلایان به وبا آقایان هستند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از ابتدای سال تا کنون ۷۳ مورد ابتلا به وبا از ۸ استان کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، بوشهر، کرمان، قم، خوزستان و خراسان رضوی شناسایی و گزارش شده‌اند که حدود ۸۵درصد از موارد ابتلا به بیماری وبا مربوط به ۲ استان کردستان و کرمانشاه هستند. از ابتدای سال تا الان ۴۵ مورد مربوط به استان کردستان، ۱۷ مورد کرمانشاه، ۲ مورد در آذربایجان غربی، ۱ مورد بوشهر، ۲ مورد جیرفت، ۱ مورد کرمان، ۲ مورد در قم، دو مورد در اهواز و یک مورد در سبزوار بوده‌اند و موردی از فوت در کشور تا کنون گزارش نشده است.

به گفته شهنام عرشی اگر چه بیماران حداقل یک و حداکثر ۸۲ ساله هستند، اما اغلب مبتلایان در سنین ۶۰-۳۰ سال هستند و حدود ۷۵درصد مبتلایان مذکر و ۷۵درصد بیماران شناسایی شده ساکن مناطق شهری هستند.

توصیه‌های مهم برای پیشگیری از وبا

عرشی افزود: به مردم توصیه می‌شود تا حد امکان از آب شرب شهری یا آب‌های بسته‌بندی شده مصرف کنند.

وی اضافه کرد: تشدید نظام مراقبتی وبا به ویژه در قالب اجرای نظام مراقبت سندرمیک در دستور کار اکیپ‌های سلامت قرار دارد.

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: فرد مبتلا به بیماری وبا عامل آلودگی را از طریق مدفوع دفع می‌کند. مصرف آب، میوه و سبزی آلوده باعث ابتلای افراد به بیماری وبا می‌شود. به همین دلیل مردم باید بهداشت فردی و شستن دست با آب و صابون به خصوص هنگام مصرف مواد غذایی را نیز فراموش نکنند.

شهنام عرشی گفت: اگر افراد دچار علائمی مانند ضعف و استفراغ شدند؛ بلافاصله به پزشک یا مراکز ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی مراجعه کنند.

او گفت: افرادی که در زمینه عرضه مواد غذایی مشغول هستند، باید دست‌های خود را با آب و صابون قبل و بعد از شروع فعالیتشان به مدت حداقل ۲٠ ثانیه شست و شو دهند و موادی مانند سبزی را با مواد گندزدا ضدعفونی کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.