کد مطلب: ۶۱۹۴۷۵

آمار کرونا امروز شنبه دوم بهمن ۱۴۰۰ / چند نفر جان خود را از دست دادند؟

آمار کرونا امروز شنبه دوم بهمن ۱۴۰۰ / چند نفر جان خود را از دست دادند؟

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۲۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون شش میلیون ۷۸ هزار و ۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۲۱۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۳ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۶۱۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

کاهش سن واکسیناسیون کرونا در کشور به ۹ سال

ایسنا در گزارشی آورده است: محسن منصوری امروز در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران، گفت: استان با جمعیت حدود ۱۴ میلیونی و تعداد زیادی اتباع بیگانه از تراکم بالایی برخوردار است به شکلی که جمعیت ۱۸ درصدی در مساحتی کمتر از یک درصد ساکن شده، لذا به لحاظ سرانه ها با کاستی هایی مواجه است که جبران آنها همت مضاعف و کار جهادی می طلبد که دوستان پیگیر آن هستند.

وی ادامه داد: در جلسه صبح امروز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد تصمیم بر این شد که واکسیناسیون کودکان از کف ۱۲ سال پایین تر آورده شود و کودکان بین ۹ تا ۱۲ سال نیز واکسیناسیون شان انجام شود. جمع بندی انجام واکسیناسیون برای کودکان بین ۹ تا ۱۲ سال بر اساس تجربه کشورهای مختلف مرور مطالعات و نهایتا تصمیمی بر اساس مبانی علمی بوده است. این واکسیناسیون به صورت داوطلبانه و با رضایت والدین انجام خواهد شد که نوع واکسن و نوبت تزریق آن توسط کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار کرونا را از صفحه ویروس کرونا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.