کد مطلب: ۴۷۴۰۵۶

لاری خبر داد:

آمار کرونا در ایران ۱۲ شهریور / ۱۲۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند

آمار کرونا در ایران 12 شهریور / ۱۲۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۳۶۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید بیماری قرار دارند، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۶ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۸ هزار و ۷۵۲ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تاکنون ۳۲۶ هزار و ۸۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: ۳۶۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تاکنون سه میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: همچنین بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی درباره استانهای در وضعیت هشدار نیز گفت: همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری در خصوص وضعیت بیماری در استان قزوین گفت: این استان به دلیل قرار داشتن در شاهراه اتصالی شرق به غرب و جنوب به شمال کشور، با مشکلات و چالش‌های جدی در دوران همه‌گیری کرونا همراه بوده و از تلاش شبانه روزی پرسنل و کادر بهداشت و درمان در این استان تشکر می‌کنیم که این روزها مجاهدانه در خط مقدم مبارزه با این ویروس در حال خدمت رسانی هستند.

وی افزود: این استان پس از گذر از موج اول بیماری، از خردادماه نمودار موارد ابتلا و بستری مجددا روندی صعودی گرفت و علیرغم اینکه طی روزهای اخیر تا حدی از شدت روند صعودی کاسته شده، اما همچنان وضعیت بیماری در اغلب شهرستان‌های استان حساس و شکننده است. در حال حاضر نیز شهرستان‌های قزوین و تاکستان در وضعیت قرمز و بویین زهرا در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 293 مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان قزوین بستری و تحت درمان هستند که از این بین 59 نفر به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبتهای ویژه تحت درمان قرار دارند، ابراز امیدواری کرد که با رعایت بیشتر پروتکلها و استفاده جدی تر و همگانی تر از ماسک توسط مردم شاهد خروج شهرهای این استان از وضعیت قرمز و هشدار بیماری باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن ادای احترام به شهدای مدافع سلامت و تبریک فرا رسیدن روز بهورز گفت: مطمئنا توسعه سلامت در روستاهای میهن اسلامی مرهون دانش و زحمات خالصانه این سربازان گمنام و بی ادعای سلامت کشور است و ایثارگری‌های این عزیزان در محروم ترین و دورافتاده ترین مراکز بهداشتی و درمانی در ایام سخت همه گیری کرونا در تاریخ زرین این مرز و بوم ثبت خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.