کد مطلب: ۶۲۵۱۵۱

رکورد جدید کرونایی در چین/ یک سال بدون فوت بیمار کرونایی

رکورد جدید کرونایی در چین/ یک سال بدون فوت بیمار کرونایی

طبق آمار رسمی، در چین هیچ گونه مرگ و میری به علت کرونا در طول سال گذشته ثبت نشده است.

به گزارش تجارت نیوز ، خبرگزاری یونایتدپرس براساس آمارهای جهانی گزارش داد، چین، کشوری که منشا اولیه کرونا در سال ۲۰۱۹ بود طی یک سال گذشته هیچ موردی از مرگ و میر کرونا را ثبت نکرده است و در حال حاضر نیز میزبان مسابقات المپیک زمستانی است.

براساس این گزارش، بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در چین در همان ماه‌های اولیه شیوع این ویروس بود. آخرین مورد مرگ کرونایی در چین در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ ثبت شد. از آن روز تاکنون هیچ موردی از فوتی ناشی از این ویروس در سرزمین اصلی چین گزارش نشده. مجموع کل فوتیها در چین ۴۶۳۶ نفر است و بعد از فلسطین با ۴۸۸۳ مورد در جایگاه هشتاد و ششم قرار دارد.

از زمان شیوع اُمیکرون در کشورهای جهان، روز شنبه ۸۳۶۲ مورد فوتی و روز چهارشنبه نیز ۱۲۴۵۰ مورد فوتی در جهان ثبت شد. بیشترین میزان از ماه مه سال گذشته است.

درحالی که بیشترین تعداد مبتلایان در دوره اوج دلتا حدود ۹۰۴ هزار مورد بود، شمار مبتلایان در دوره شیوع اُمیکرون در ۲۰ ژانویه گذشته ۳ میلیون ۷۰۰ هزار مورد رسید. همچنین روز شنبه گذشته بیش از دو میلیون دویست هزار مورد مبتلا در سطح جهان ثبت شده است. بیشترین این آمار مربوط به ایالات متحده است.

روز یکشنبه در کشور چین، تنها ۴۳ مورد ابتلا به کرونا گزارش شد.

کارشناسان سیاست «تحمل صفر» دولت پکن در برابر کرونا، قرنطینه شهرهای بزرگ، آزمایشهای گسترده و واکسیناسیون را از عوامل اصلی موفقیت چین در مبارزه با کرونا می‌دانند.

در حالی که در چین آمار فوتی‌ها کرونا در یک سال اخیر صفر است، به دنبال شیوع امیکرون در ایران تعداد بیماران فوتی کرونایی سه رقمی است.

منبع: فارس نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چون ویروسی که ساخته ودر دنیا پخش کرده طوری ساخته که باژن مردمش سازگاری داشته باشد وخودشون نمیرند

  • ناشناس

    ویروس اولیه کرونا را اشتباهی ساختند مردمشون مردند بعدیها را دستکاری کردن که فقط مردم دنیا بمیرن خودشون زنده بمانند اینکه موفقیت نیست

  • ناشناس

    ازکجا معلوم که صفر باشه؟اسپانیا مدتها دروغ گفت که گردشگرها را از دست ندهد چین با همه جای دنیا روارط داره راستشو بگه راهشون نمیدن که کرونا نیارن درثانی با یک میلیارد و600 هزار نفر هرچی بمیرن به چشم نمییاد تقریبی میگن امارشون صفره..تازه ویروس را طوری ساخته اند که مردم خوذشان اسیب نبینند پس نورو خدا اینقدر دم ازاین همه چیزخوارهای کثیف نزنید