کد مطلب: ۵۸۲۲۶۵

افزایش دوباره آمار فوتی‌ها / آمار کرونا در ایران اول مهر ۱۴۰۰

افزایش دوباره آمار فوتی‌ها / آمار کرونا در ایران اول مهر ۱۴۰۰

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۱۶هزار و ۳۶۲ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۳۱۷ بیمار کرونا نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱ مهر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۳۶۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۰۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۵۹۱ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۷ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۱۸ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۴ میلیون ۸۷۲ هزار و ۸۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۶ هزار و ۵۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۱ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند ( ایسنا ).

چقدر واکسن تزریق شد؟

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۵۲۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

تا کنون ۳۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۱۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۴ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۸۵۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۸ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۵۷ دُز رسید.

در شبانه‌روز گذشته یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۵۲۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند ( ایسنا ).

جدیدترین آمار کرونا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۰ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۰۷ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۴۶۰ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۳.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۶۹۹ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۵ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کرونا در برزیل هم از ۲۱.۲ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۹۲ هزار و هند با بیش از ۴۴۶ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کرونا را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۰۰ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

ایران در فهرست ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشتند، در رتبه هشتم جهان قرار دارد ( ایسنا ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خب معلومه این واکسن‌های چینی و ایرانی و روسی هیچکدوم تادییه وزارت بهداشتی ندارن یعنی کارایی نداره آقایون واکسن مطمئن وارد کنید

  • ناشناس

    ای ملت بعد اینکه دوز اول واکسنهایی رو که تاُُییدیه سازمان بهداشت جهانی رو ندارن بدنتون ایمن نمیشه بعد از تزریق دوز دوم بدن شروع به ایمنی سازی میکنه

  • سیدموسی نظریان

    باسلام.اگربه دولت اجازه میدادازهمان اول نسبت به خریدواکسن ازخارج اقدام کنندوزودترواکسن به مردم زده میشد اینهمه داغ بر دل مردم نمی‌گرفت.چین بزرگترین مصیبت بدترازبمب اتم رابه جهان زد.دانشمندان تروریست علیه بشریت چین بایست خون بهای این پژوهش ناجوانمردانه را بدهند.جای پای آمریکا راوین گرفته در ایران.کشوربااینهمه منابع هدررفتن دخالت بیجادرهمسایه هاش العان دستش واسه کمک به مردمش بسته،اماواسه خارج بازه

  • ناشناس

    کلا این سایت هم خبرای ناامید کننده داره هم گمانه زنی های چرند