خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۹۳۳۹

۴۵۸ قربانی جدید کرونا در کشور/ مراسم محرم باید مجازی برگزار شود

۴۵۸ قربانی جدید کرونا در کشور/ مراسم محرم باید مجازی برگزار شود

دکتر مسعود مردانی اعلام کرد: وضعیت فعلی بیمارستان‌ها را در پیک پنجم کرونا اسفناک دانست. بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۴۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از دیروز تا امروز ۱۵ مردادماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴ هزار و ۹۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۳۸۱ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۹۲ هزار و ۶۷۱ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۳ هزار و ۸۶ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۴۹۲ هزار و ۴۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۶۲۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۸۵ شهر در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۱ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۵۲۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۹۷۰ هزار و ۶۶۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۱۹۷ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند. ( ایسنا )

هیات‌های عزاداری باید مجازی برگزار شود

دکتر مسعود مردانی درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر در پیک پنجم کووید-۱۹ هستیم و وضعیت بیمارستان‌ها اسفناک است. یعنی تخت خالی گیر نمی‌آید و با سختی پیدا می‌شود. آی‌سی‌یوها و ظرفیت پذیرش پر است.

مردانی با اشاره به نزدیکی ایام محرم و احتمال برخی تجمعات در عزاداری‌ها نیز گفت: امیدوارم عزاداری همه عزیزان در ایام محرم مورد قبول درگاه خداوند واقع شود، اما باید در این ایام حتما دستورالعمل‌های وزارت بهداشت رعایت شوند. در چنین شرایطی، تجمع و برگزاری هیات عزاداری و برپایی دسته‌های عزاداری نباید اتفاق بیفتد. همچنین ایستگاه‌های صلواتی نباید برپا شوند.

وی تاکید کرد: توصیه ما این است که مردم عزاداری‌هایشان را به صورت مجازی برگزار کرده یا از تلویزیون مشاهده کنند تا بیماری گسترش نیابد. ( ایسنا )

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بی نام

    توروخدا محدودیت بدید اجازه تجمعات را ندهید برای امام حسین خونه هم میشه هر کسی خودش عزاداری کند

    • ناشناس

      چرا تا محرم شروع میشه این کرونا زیاد میشه… چقدر این کرونا مذهبیه

  • ناشناس

    تا مردم خودشان رعایت نکنند متاسفانه این روند ادامه داره. حتی اگر تعطیل کنن. فعلا مردم لجبازی میکنن ساده ترین روش که زدن ماسک است رو رعایت نمی کنن.
    البته که صد در صد مثل بقیه مردم دنیا خسته شدن.
    روند واکسیناسیون مدت زیادی قطره چکانی بوده و لعنت بر باعث و بانی آن که ما همیشه از آخر باید اول باشیم.

  • یک دوست خوب

    فقط قرنطینه اجباری!!!
    فقط قرنطینه اجباری!!!
    چرا این دست و اون دست می کنید و تماشا می کنید قتل عام مردم ایران را!!!
    فقط قرنطینه اجباری!!!

  • محمد

    باید باپروتکل های شدیدتر تو فضای باز برگزاربشه منافقین عید رو تعطیل نکردند پس حق ندارند محرم روهم تعطیل کنند چرا همیشه آمارنزدیک محرم بیشترمیشه تقصیر خود مردمه رعایت نمی کنند

  • مریم

    من فرد نجات یافته از کرونا هستم ،کسی که دوسال حتی خونه مادرم هم انگشت شمار رفتم با وجود تمام رعایت ها متاسفانه به این بیماری مبتلا شدم باسی درصد درگیری ریه.بسیار بیماری سختی وپر هزینه.
    از تمام مسئولین می خوام اجازه ی هیچ گونه تجمعی رو ندهند.به خدا اگر این تجمعات باشه فاجعه پیش میاد.به خدا میشه توخونه هامون هم عزاداری کنیم.

  • ناشناس

    آها بازم نوبت محرم شد و وضع کرونا خراب شد؟!تاحالا این همه تجمع کرونا کجا بود؟ دوباره حرف از مراسم مذهبی شد یه عده شروع کردن به تبلیغات که آی داد و بیداد از کرونا
    اینجوری که نمی شه موقع مراسم عزاداری آمار رو می برید بالا واسه این همه دور همی و عروسی و تجمعات سیاسی و ملی کرونا وجود نداره

  • ناشناس

    چقدر بعضی از این افراد نادان اند که نمی دونند مرگ پونصد نفر در روز اونم فقط آمار رسمی و نه غیر رسمی یعنی چه. عزیزانم کرونا ربطی به مذهب و … نداره و هر فردی رو بیمار میکنه پس لطفا نادان نباشید.